Przez koronawirusa i to że siedzimy w domach, Netflix i YouTube na prośbę Komisji Europejskiej obniży jakość materiałów przesyłanych w serwisie dla europejskich użytkowników, aby przepustowość sieci na kontynencie była zwiększona o 25 proc.
Aktualizacja: Amazon Prime Video i Apple TV+ także przyłączyły się do ograniczenia ruchu w internecie na czas określony, ograniczając jakość streamowanych materiałów. YouTube daje w dalszym ciągu możliwość wyboru wyższej jakości, zmieni się domyślna jakość odtwarzanych materiałów.
Po rozmowach między komisarzem Thierry Bretonem i Reedem Hastingsiem – i biorąc pod uwagę niezwykłe wyzwania, jakie stawia koronawirus – Netflix oraz Google postanowiły zacząć zmniejszać jakość przesyłanych materiałów we wszystkich materiałach przesyłanych w Europie przez 30 dni.
Posunięcie to nastąpiło po tym, jak komisarz Unii Europejskiej ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton poprosił platformy streamingowe, firmy telekomunikacyjne i konsumentów do ograniczenia wykorzystania przepustowości podczas trwającej epidemii koronawirusa.
Przeczytaj także: Rząd udostępnił aplikację „Kwarantanna domowa”
– Wszyscy ponosimy wspólną odpowiedzialność za podjęcie kroków w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Internetu podczas walki z rozprzestrzenianiem się wirusa – powiedział w oświadczeniu dla Politico.
I warmly ?? the initiative that #Google takes to preserve the smooth functioning of the Internet during the #COVID19 crisis by having #YouTube switch all ?? traffic to SD by default. @sundarpichai and @SusanWojcicki demonstrate strong responsibility.https://t.co/jMNhFFpsxa
— Thierry Breton (@ThierryBreton) March 20, 2020
Pandemia koronawirusa i naciski na dystans społeczny spowodowały ogromny skok w korzystaniu z Internetu na całym kontynencie europejskim. Na przykład we Włoszech Telecom Italia odnotował w zeszły weekend 75-procentowy wzrost wykorzystania szerokopasmowego Internetu i telefonii komórkowej.
I welcome the very prompt action that #Netflix has taken to preserve the smooth functioning of the Internet during the #COVID19 crisis while maintaining a good experience for users ????
CEO @reedhastings demonstrates a strong sense of #responsibilityhttps://t.co/FE2gUgIFuU
— Thierry Breton (@ThierryBreton) March 20, 2020
Zgodnie z zestawem danych Ookla, średnie prędkości pobierania zarówno połączeń mobilnych, jak i szerokopasmowych spadły w całym kraju w wyniku tak wielu osób korzystających z Internetu w celach zawodowych i rozrywkowych. W tej chwili nie jest jasne, czy inne platformy, pójdą w ślady Netfliksa oraz YouTube’a i wprowadzą podobne środki?
źródło: Engadget