Sprytny pomysł na wykorzystanie Google Doodle, aby zachęcić ludzi na całym świecie do zachowania bezpiecznej odległości od innych osób podczas pandemii COVID-19.
Doodle w wyszukiwarce Google są codziennie oglądane przez miliony ludzi na całym świecie, często ucząc ich czegoś o historii, bieżącym wydarzeniu, a nawet o dacie, o której mogli zapomnieć. Teraz sprytny projektant wpadł na pomysł projektu Google Doodle, który zachęca do zachowania dystansu minimum 1,5 metra od innych osób podczas pandemii koronawirusa.
Jeśli zwróciłeś uwagę na wiadomości lub oficjalne zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), prawdopodobnie słyszałeś termin „bezpiecznego dystansu” jako jednego ze sposobów zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-Cov-2 (COVID-19).
Chodzi o to, aby zachować jak najwięcej przestrzeni między sobą a innymi ludźmi, tak jak to rozsądnie możliwe – najlepiej około 1,5 metra.
Może Cię zainteresować:
Pomysł Doodle na stronę główną Google’a, promujący „bezpieczną odległość”
u/NumericalMiracle opublikował w serwisie Reddit koncepcję Google Doodle, która miałaby jedynie zachęcać do zachowania bezpiecznego dystansu. Prosty pomysł polega na zwiększeniu odległości pomiędzy literami w logo Google na stronie głównej wyszukiwarki.
Taki zabieg z pewnością wzbudziłby wzbudzi zainteresowanie milionów ludzi, którzy zobaczą Doodle na swojej stronie głównej lub w przeglądarce. Taki prosty Doodle, szybko przedstawiłby ideę bezpiecznego dystansu w ciągu zaledwie kilku sekund, a po kliknięciu można byłoby dowiedzieć się więcej o innych środkach ostrożności w czasach pandemii.
Mam nadzieję, że ten Doodle lub podobny pojawi się wkrótce na stronie głównej Google’a.
Do 19 marca 2020 r. nowy koronawirus rozprzestrzenił się w prawie 150 krajach na całym świecie, z dużymi epidemiami w Chinach, Iranie, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i kilku krajach w Europie. Wirusem zostało zarażonych ponad 200 000 osób i do tej pory zmarło z jego powodu ponad 9 000 osób.
Zobacz także:
źródło: 9TO5Google
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.