FREE NOW uspokaja pasażerów i edukuje jak się zachować w taksówce

Ze względu na rozwój koronawirusa (COVID-19) na świecie, FREE NOW podjęło kroki mające na celu zapewnienie ochrony w kierowców oraz pasażerów.

FREE NOW COVID-19

FREE NOW zapewnia, że w wypadku konieczności przemieszczania się po mieście, taksówka jest rozsądnym i bezpiecznym wyborem. Bezpieczeństwo i komfort pasażerów i kierowców jest priorytetem dla przewoźników osobowych.

Działania, jakie FREE NOW podjęło dotychczas dla ochrony pasażerów i kierowców:

  •  Wszyscy kierowcy otrzymali instrukcje związane z dbaniem o higienę i bezpieczeństwo (na podstawie najnowszych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia), m.in. częste mycie i dezynfekcja rąk i wnętrza auta, niepracowanie w razie choroby, unikanie zbyt bliskiego kontaktu z pasażerem.
  • Firma oczekuje na hurtową dostawę środków dezynfekujących aby wyposażyć w nie kierowców. Jednocześnie jest kontakcie z dostawcami, którzy wspierają firmę w tym procesie.
  • Wszystkie kursy są rejestrowane na platformie, dlatego FREE NOW deklaruje wsparcie służb sanitarnych i władz, umożliwiając im kontakt z ewentualnie zagrożonymi osobami.
  • Jeśli przewoźnik zostanie poinformowany o takim przypadku przez lokalne władze, potraktuje to zgłoszenie priorytetowo i natychmiast dopilnuje, aby osoby te nie mogły czasowo korzystać z usług firmy ani ich świadczyć, aż do uzyskania zaświadczenia, że nie stanowią już zagrożenia dla osób trzecich.
  • Podjęto decyzję o czasowym ograniczeniu wizyt kierowców we wszystkich lokalnych biurach FREE NOW, aby wyeliminować sytuacje gromadzenia się większej liczby osób na jednej przestrzeni.
  • Wysłano jasny przekaz, że wszelkie przejawy dyskryminacji ze względu na pochodzenie lub wygląd, nie mieszczą się w standardach FREE NOW.
  • FREE NOW przyłączyło się do wspólnego Apelu Branży Taxi do Premiera, o wsparcie rządowe (m.in. o umorzenie w tym okresie składek ZUS odprowadzanych przez kierowców, pomoc w zawieszeniu spłat leasingowych).
  • Zdecydowano o czasowym wyłączeniu opcji Match, polegającej na współdzieleniu przejazdu przez pasażerów podróżujących w podobnym kierunku, by ograniczyć liczbę osób podróżujących jedną taksówką.

Co FREE NOW zaleca pasażerom?‌

  • Przewoźnik zaleca pasażerom, aby jak najmniej dotykali wnętrza samochodu i nie dotykali rąk ani telefonu kierowcy i innych osób, a także ograniczali kontakt z kierowcą.
  • W razie choroby lub złego samopoczucia, pasażerowie powinni pozostać w domu i skontaktować się ze służbą zdrowia. 
  • Podczas przejazdu taksówką, przewoźnik zaleca stosowanie płynów dezynfekujących do rąk. 
  • Podczas kaszlu lub kichania, należy zakrywać usta rękawem lub chusteczką, zamiast zakrywać twarz ręką.
  • Należy unikać płatności gotówką, i zamiast tego korzystać z opcji płatności przez aplikację. W wypadku konieczności płatności gotówką, konieczne jest użycie płynu dezynfekującego do rąk.

https://mobirank.pl/2020/03/13/dostawcy-zaczynaja-oferowac-dostawe-bezkontaktowa/


‌Ponadto pasażerowie, podobnie jak wszyscy obywatele powinni przestrzegać zaleceń pochodzących z oficjalnych źródeł: