Skip to content
  •   piątek, 20 maja, 2022
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Czy koronawirus potrzebuje brandingu?

KSIĄŻKI I POPKULTURA MOBILE NEWSY TECHNOLOGIA WYDARZENIA
14 marca 2020
Łukasz Majchrzyk

Ktoś powinien prowadzić markę koronawirusa, dostarczać potwierdzone i jasne dla wszystkich na świecie informacje o zagrożeniach i sposobach radzenia sobie w czasach COVID-19.

Keep Calm COVIC-19

Gdy wkraczamy w pełne szaleństwo rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce i na świecie wszyscy próbują ustalić właściwy poziom paniki a strach jest zdrową reakcją na niebezpieczeństwo i pomaga ciału przygotować się do walki, podnosząc poziom adrenaliny i podnosząc świadomość, abyśmy mogli otrzymywać nowe informacje o naszej sytuacji i szybciej ją przetwarzać.

Jednak gdy jest zbyt wiele strachu bez odpowiednich informacji, umysł staje się pusty. Przechodząc w sklepie obok półek z towarami, takimi jak papier toaletowy, makarony i inne widzimy też pustkę…

Rodzajem myślenia opartego na panice, które stawia strach przed brudnym tyłkiem ponad głodem, jest właśnie problemem, który rozwiązałaby jasna komunikacja.

Teraz bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy precyzyjnie zdefiniowanego zestawu komunikatów i informacji na temat możliwości koronawirusa, rozprzestrzeniania się, efektów, metod leczenia i łagodzenia.

W przeszłości w świecie komputerów istniały „słynne” robaki i wirusy, do diabła nawet robak Morris miał nazwę. Ale w epoce nowożytnej błąd bezpieczeństwa OpenSSL Heartbleed był jednym z pierwszych, które zostały tak markowo i szybko zdefiniowany. Miał nazwę, zapadające w pamięć logo, miał prostą, przejrzystą stronę internetową, która przedstawiała przyczyny i możliwe sposoby usunięcia luki, która mogła doprowadzić do ogromnego załamania bezpieczeństwa i stabilności Internetu.

Jak Google pomaga w czasach koronawirusa w Polsce?

Co ma koronawirus? Na razie mamy małe zamieszanie komunikacyjne na temat koronawirusa i COVID-19 oraz sposobu wykorzystania każdego z nich we właściwym kontekście.

Zamiast jakiegoś centralnego, przejrzystego zasobu, nastolatki używają memów, aby dowiedzieć się, co się do cholery dzieje. Co pokazuje, w jaki sposób informacje są dziś rozpowszechniane w internecie. Virality polega na komunikacji multimodalnej. Mem działa na Instagramie i Twitterze, Tiktoku i Snapie oraz w internecie. Potrzebne jest zatem coś, co jest natychmiast rozpoznawalne na tych platformach jako jedno źródło pochodzenia – to marka.

Wiemy, że pandemia koronawirusa staje się faktem. Bill Gates ostrzegał uczestników konferencji zorganizowanej przez Massachusetts Medical Society i New England Journal of Medicine przed niebezpieczeństwem pandemii już w 2018 r. a także przed koniecznością przygotowania się na walkę z zagrożeniem. Fundacja Gatesa i John’s Hopkins przeprowadziła nawet szeroko zakrojoną symulację bardzo podobnego rodzaju zonotycznego koronawirusa do tego, którego doświadczamy dzisiaj.

Informacje i zalecenia o koronawirusie w aplikacji mObywatel

Nawiasem mówiąc, wniosek z tej symulacji wynosił około 65 milionów zgonów w ciągu 18 miesięcy. Wirus w nagle bardzo popularnym pojeździe Matt Damon Contagion zabił tylko 26 milionów ludzi. Wszystko wskazuje na to, że musimy znaleźć sposób, aby przebić się przez szum komunikacji i burzę dezinformacji, aby stworzyć jednolitą platformę przesyłania wiadomości, która przeniknie przez podstawową naturę wirusa i konsekwencje, jeśli nic tym nie zrobimy.

Najbardziej skutecznym brandingiem, jaki do tej pory widziałem o koronawirusie i COVID-19, jest wykres pokazujący w formie graficznej, jak wygląda koszt zarazy. Od tego czasu został udostępniony, zremasterowany przez publikacje, a nawet przekształcony w gif.

How to play your part minimising the impact of Covid-19, in one simple gif, thanks to @XTOTL & @SiouxsieW https://t.co/s2331Up39n pic.twitter.com/IDqnxAs5z5

— The Spinoff (@TheSpinoffTV) March 8, 2020

Istnieją także inne próby, takie jak zaktualizowana strona internetowa 17-letniego studenta z Seattle z aktualnymi statystykami. I, oczywiście, doskonała mapa do śledzenia rozprzestrzeniającej się pandemii stworzona przez Uniwersytet Johna Hopkinsa.

Ale tak naprawdę potrzebujemy teraz sposobu, aby odnieść się konkretnie i produktywnie do tego kryzysu. To jest marka. Naprawdę nie jestem pewien, jak ją utrzymać, ani kto powinien za nią odpowiadać, ale USA są jednym z możliwych zarządców tego rodzaju marek.

COVID-19

źródło: TechCrunch

Łukasz Majchrzyk Memoji (mobiRANK.pl)
Łukasz Majchrzyk

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.

mobirank.pl
Tagi: brand, branding, ciekawostki, COVID-19, internet, komunikacja, koronawirus, logo, marka, media, media społecznościowe, medycyna, social media, zdrowie

Nawigacja wpisu

Oświadczenie firmy Apple w sprawie COVID-19
Arechin pierwszym lekiem wspomagającym leczenie COVID-19

JAKI WYBRAĆ INTERNET STACJONARNY?

Jaki wybrać internet dla domu (domowy/stacjonarny)?

Przeczytaj także

  • Światłowód 200 Mb/s w nju mobile
  • OnePlus Nord 2T ma szybkie ładowanie 80 W i znośną cenę
  • „Hieroglify egipskie. Mowa bogów” dla fanów starożytnego Egiptu
  • Hosting w nazwa.pl ma nowe macierze dyskowe
  • Ten pająk potrafi nurkować dzięki powłoce z powietrza

Jaki wybrać internet mobilny?

Jaki wybrać internet mobilny na kartę?
© 2022 mobiRANK.pl