Jak Google pomaga w czasach koronawirusa w Polsce?

W miarę rozwoju sytuacji związanej z koronawirusem na świecie, Google będzie rozbudowywać swoje rozwiązania, wspierając użytkowników, partnerów i społeczność lokalną.

Bezpłatne narzędzia do edukacji zdalnej od Google'a

Każdego dnia wielu z nas korzysta z produktów Google w poszukiwaniu pomocy – szukamy potrzebnych nam informacji, materiałów do nauki lub pracy, chcemy pozostawać w kontakcie z rodziną i znajomymi. Chcemy, żeby zwłaszcza teraz te same narzędzia pomagały nam wszystkim znaleźć wiarygodne informacje o koronawirusie, sytuacji w Polsce i na świecie, a także ułatwiały zdalną naukę dzieciom i placówkom edukacyjnym.

Wsparcie dla polskich szkół i uczniów w zdalnej nauce

Zamknięcie szkół, uczelni i innych placówek edukacyjnych to wyzwanie dla wszystkich – nauczycieli, rodziców, uczniów i studentów. Kontynuowanie nauki w tym czasie jest jednak możliwe dzięki narzędziom, które umożliwiają przeprowadzanie interaktywnych lekcji przez internet, komunikację z uczniami, przesyłanie materiałów naukowych czy wyznaczanie zadań domowych.

Dlatego we współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów oraz GovTech Polska Google bezpłatnie udostępnia w Polsce dostęp do pakietu G Suite dla Szkół i Uczelni. Dzięki takim produktom jak Google Classroom, Dysk, Hangouts Meet i wielu innym, możliwa jest efektywna i ciekawa nauka w domu. Już teraz wszystkie szkoły mogą zarejestrować się w programie pod adresem: bit.do/gsuiterejestracja

Więcej o tym, jak skorzystać z tych narzędzi w codziennej pracy szkoły w trybie zdalnym przeczytacie tutaj. Nagła zmiana trybu pracy szkoły lub uczelni na zdalny to duże wyzwanie dla kadry pedagogicznej, samych uczniów i studentów oraz administracji placówek. Dlatego już wkrótce Google udostępni także wideoporadniki pomagające w skorzystaniu z tych narzędzi, prowadzeniu dzięki nim zajęć i komunikacji z podopiecznymi.

Praca na odległość w firmach

Te same narzędzia do pracy zdalnej i współpracowania na odległość udostępnione zostają także polskim firmom. Wprowadzono bezpłatny dostęp do zaawansowanej funkcji prowadzenia wideokonferencji za pośrednictwem Hangouts Meet dla wszystkich użytkowników G Suite.

Powstał Akcelerator Terapii COVID-19

Możliwość ta będzie dostępna za darmo na całym świecie do 1 lipca 2020 roku. Gigant pracuje też nad tym, by sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na transmisje na żywo prowadzone na YouTubie. Zwiększyło się zainteresowanie takimi narzędziami w rejonach dotkniętych koronawirusem, ponieważ coraz więcej osób chce mieć możliwość spotykania się i współpracy w sposób wirtualny, gdy nie mogą lub nie powinni tego zrobić osobiście.

Google pomaga Polakom znaleźć przydatne informacje o koronawirusie

Wszyscy szukamy w Google coraz częściej informacji o tej chorobie, porad dotyczących podróżowania i wskazówek dotyczących profilaktyki. Dlatego Google uruchomiło w Polsce alert SOS w wyszukiwarce, który pomaga znaleźć najnowsze wiadomości, wskazówki dotyczące bezpieczeństwa oraz linki do źródeł sprawdzonych informacji, jakimi są specjalna strona internetowa polskiego rządu oraz portale Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Google chroni Was przed dezinformacją

Zespoły Google’a ds. bezpieczeństwa pracują przez całą dobę na całym świecie, aby chronić Was przed phishingiem, teoriami spiskowymi, złośliwym oprogramowaniem i dezinformacją, a także innymi, stale pojawiającymi się zagrożeniami w sieci.

Na YouTubie szybko usuwane są wszelkie treści, które prezentują fałszywe informacje sugerujące inne sposoby zapobiegania koronawirusowi lub jego leczenia zamiast kontaktu z właściwą pomocą medyczną. W ramach Google Ads blokowane są wszystkie reklamy produktów i firm, które chcą zarabiać na zagrożeniu koronawirusem.

Interaktywna mapa zachorowań na koronowirusa (COVID-19)

W ciągu ostatnich sześciu tygodni Google zablokowało dziesiątki tysięcy takich reklam. Umożliwia również WHO i innym organizacjom rządowym wyświetlanie ich kampanii społecznych i informacyjnych. Ponadto, wymagania dla twórców aplikacji w Google Play zabraniają im wykorzystywania dramatycznych okoliczności, a zasady dotyczące treści uniemożliwiają zamieszczanie aplikacji prezentujących treści medyczne lub związane ze zdrowiem, które mogą wprowadzać Was, czyli użytkowników, w błąd lub być potencjalnie szkodliwe.

źródło: informacja prasowa Google