„Resso” ma nas wprowadzić w społecznościowy streaming muzyki

Właściciel TikToka – chińska firma ByteDance, uruchomiła nową aplikację mobilną Resso do „społecznościowego słuchania muzyki”.

Resso – social music streaming app

Resso – social music streaming app

Czy nowa aplikacja „Resso” ma szansę na konkurowanie z wielkimi graczami na streamingowym rynku muzycznym – takimi jak Spotify i YouTube? Rynek przesyłania strumieniowego muzyki zyskał właśnie nową aplikacje o nazwie Resso, która została stworzona przez firmę odpowiedzialną za sukces za TikTok – najbardziej popularnej aplikacji wśród generacji Z, także w Polsce.

Na początek usługa jest dostępna tylko w Indiach i Indonezji, ale wkrótce dotrze do innych regionów, w których zmierzy się z tym samym problemem – niezwykle konkurencyjnym rynkiem transmisji strumieniowych. W listopadzie zeszłego roku pojawiły się pierwsze doniesienia, że ​​ByteDance chce powalczyć z takimi usługami jak Spotify, SoundCloud i Apple Music uruchamiając własną usługę do streamingu muzyki.

Po błyskawicznym sukcesie aplikacji TikTok firma chce zyskać popularność na innym konkurencyjnym rynku dzięki  Resso – „społecznościowej aplikacji strumieniowego przesyłania muzyki”. Nowa usługa czerpie inspirację z TikToka dzięki interfejsowi przeciągania i pomijania, a także koncentruje się na interakcjach społecznościowych i treściach wirusowych.


Przeczytaj również:

TikTok został pobrany aż 738 mln razy w 2019 roku

Odtwarzanie muzyki rozpoczyna się, gdy tylko otworzysz aplikację, a użytkownicy są zachęcani do udostępniania tekstów i komentarzy z ich ulubionych piosenek. Sekcja udostępniania jest podzielona na zestaw kart, których można użyć w swoich historiach na Instagramie, a każda piosenka ma sześciosekundowe wideo Vibe, które odtwarzane jest w tle i może być wygenerowane przez użytkownika.

Resso dostępne jest w Indiach i Indonezji w wersjach: bezpłatnej z reklamami oraz subskrypcją, która kosztuje około 1,35 USD miesięcznie na Androidzie i 1,60 USD na iPhonie (iOS). Istnieje także tygodniowy okres próbny, aby można było przetestować funkcje premium.

Zrzuty ekranu z aplikacji Resso

Najważniejszą różnicą między tymi dwiema wersjami jest szybkość transmisji bitów, która w darmowej opcji jest ograniczona do 128 Kb / s, podczas gdy w wersji płatnej można cieszyć się muzyką przy transmisji 256 Kb/s. ByteDance nie podał żadnej informacji, ile utworów jest dostępnych, ale firmie udało się osiągnąć porozumienia z Sony Music i Warner Music.

TikTok ma w sumie około 200 milionów użytkowników w Indiach, dlatego ByteDance wybrał ten kraj na start nowej aplikacji. Jednak rynek streamingowy w Indiach jest już mocno przesycony takimi usługami jak Gaana i JioSaavn, nie wspominając o globalnych serwisach, takich jak Apple Music, Spotify czy YouTube Music.

Największym wyzwaniem jest to, że spośród 200 milionów indyjskich użytkowników przesyłających muzyką strumieniowo, tylko niewielka część może i jest gotowa za to zapłacić. Na przykład Gaana ma tylko 2 miliony płatnych subskrybentów w planie od ok. 1,40 USD miesięcznie, pomimo chwalenia się 150 milionami aktywnych użytkowników ogółem.

Aplikację można pobrać na razie na wybranych rynkach ze sklepów App Store i Google Play:

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Więcej informacji znajdziesz na oficjalnej stronie internetowej usługi resso.app.

źrodło: TechSpot via Resso

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj