Lime odczarowuje 5 powszechnie funkcjonujących mitów na temat hulajnóg elektrycznych – sprawdź co jest prawdą a co fałszem?
Hulajnogi elektryczne Lime są używane przez polskich mieszkańców od ponad roku i zrobiły już ponad 5 milionów przejażdżek. Niemniej jednak szereg pytań i niepewności wciąż wiąże się z funkcjonowaniem całego serwisu. Lime postanowiło obalić najczęstsze mity związane z hulajnogą.
Mit #1 Żywotność hulajnogi to ponad półtora roku, nie co najwyżej miesiąc
Najnowszy model hulajnóg Lime charakteryzuje się ponad półtorarocznym okresem żywotności, czyli znacznie dłuższym niż funkcjonujący w powszechnej opinii. Jest to zasługa autorskiego projektu urządzeń Lime i zastosowania wytrzymalszych materiałów. Nową generację hulajnóg, już obecnych na ulicach Warszawy, wykonano ze stopu aluminium odporniejszego na uszkodzenia.
Wydłuża to cykl ich życia i sprawia, że są one bardziej przyjazne środowisku. Urządzenia charakteryzują się również modułową konstrukcją, ułatwiającą proces naprawy i powtórne wykorzystanie części w przypadku uszkodzenia. Dane firmy wskazują, że ponad 30 proc. elementów hulajnogi jest wykorzystywane ponownie do naprawy innych egzemplarzy. W przypadku braku możliwości powtórnego wykorzystania, aż 97 procent części hulajnogi ulega recyklingowi. Dążąc do przedłużenia żywotności hulajnóg, Lime zatrudnia także tysiące mechaników na całym świecie, którzy dbają o sprawność techniczną pojazdów i tym samym o bezpieczeństwo przejazdów.
Mit #2 Hulajnogi elektryczne są przyjazne środowisku wbrew ogólnym opiniom
Lime nieustannie rozwija jak najbardziej zrównoważony model działalności biznesowej oraz rozwiązania przyjazne środowisku. Firma przywiązuje szczególną wagę do dalszego usprawnienia procesu ładowania hulajnóg i dąży do ich zasilania wyłącznie za pomocą energii odnawialnej do 2030 roku. Przykładem jest pilotażowe wdrożenie wymiennych baterii ogłoszone na początku bieżącego roku przez Joe Krausa, dyrektora generalnego Lime.
Rozwiązanie to pozwala na ładowanie hulajnóg bez konieczności transportowania ich do i z miejsca ładowania każdego dnia, tym samym ograniczając zużycie urządzeń. Firma wprowadziła również rowery cargo do transportu hulajnóg w Europie oraz ogłosiła zastąpienie dotychczas wykorzystywanej firmowej floty pojazdów przez bezemisyjne samochody dostawcze.
Mit #3 Samochody osobowe nie są jedynym środkiem transportu, dającym dużą swobodę podróżowania
Rosnąca liczba mieszkańców, wzmożony ruch drogowy i brak wystarczającej przestrzeni parkingowej są kluczowymi wyzwaniami dzisiejszych miast. Czynniki te, uzupełnione o wysoki poziom zagęszczenia przestrzeni miejskiej, wyraźnie wskazują na potrzebę znalezienia alternatywy dla transportu samochodowego. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są m.in. rozwiązania z zakresu mikromobilności.
Małe pojazdy elektryczne, takie jak e-hulajnogi, stanowią ekologiczny i komfortowy sposób na poruszanie się na krótkich dystansach w mieście. Już jeden na czterech użytkowników Lime deklaruje, że przejazd hulajnogą zastępuje podróż samochodem. Jeśli uwzględnimy również przejazdy autami wynajmowanymi w ramach carsharingu i taksówkami, hulajnogi umożliwiają zastąpienie 40 procent przejazdów samochodami. W skali świata skorzystanie z pojazdów Lime dotychczas zapobiegło emisji ponad 9 tysięcy ton dwutlenku węgla do atmosfery.
Mit #4 Operatorzy hulajnóg elektrycznych nie lekceważą kwestii bezpieczeństwa i stawiają je w centrum swoich działań
Kwestie bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej są dla Lime kluczowe. Z tego względu firma kładzie duży nacisk na ciągłe edukowanie użytkowników, zarówno za pomocą instrukcji pojawiających się w aplikacji, jak i poprzez dedykowane kampanie. Za przykład mogą posłużyć tu warsztaty bezpiecznej jazdy zorganizowane podczas Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Polsce oraz innych państwach w Europie i wdrożona globalnie kampania Respect the Ride. Równie istotne dla Lime jest to, aby użytkownicy parkowali hulajnogi w sposób świadomy, nie powodując utrudnień dla pozostałych uczestników ruchu.
Zaparkowana hulajnoga nie może blokować przejścia na chodniku, a także nie może być pozostawiona w obrębie przejść dla pieszych, przystanków autobusowych, bram lub podjazdów. Odpowiedzialne korzystanie z przestrzeni miejskiej jest zakorzenione wewnątrz organizacji. Z tego względu zarówno pracownicy Lime zajmujący się ustawianiem hulajnóg, jak i partnerzy Lime współpracujący z firmą w programie Juicerów, przechodzą szkolenie dotyczące prawidłowego ustawiania hulajnóg. Co więcej kwestie bezpieczeństwa są konsultowane z reprezentantami różnych środowisk miejskich, a konkretne rozwiązania wprowadzane w oparciu o ich spostrzeżenia. Spotkanie ze stowarzyszeniem osób niewidomych i słabowidzących w Polsce, poskutkowało tym, że hulajnogi Lime nie są już ustawiane wzdłuż ścian budynków, gdyż właśnie takie ustawienie stwarzało problemy dla tej grupy.
Mit #5 Hulajnogi nie są chwilową modą, co ma przełożenie w ich wciąż rosnącej popularności
Hulajnogi Lime pojawiły się na ulicach polskich miast pod koniec 2018 r. i z miejsca podbiły serca mieszkańców Warszawy, Wrocławia i Poznania. Już w maju ubiegłego roku firma ogłosiła wykonanie milionowego przejazdu. Aktualnie, po zaledwie 8 miesiącach, Lime celebruje przekroczenie 5 milionów przejazdów przez użytkowników aplikacji w Polsce. Świadczy to o rosnącej popularności małych środków transportu, które w nieco ponad rok stały integralnym elementem systemu komunikacji miejskiej.
W wielu przypadkach hulajnoga służy do pokonania „ostatniego kilometra” w podróży przez miasto. Jak pokazują dane Lime, większość użytkowników kończy przejazdy w pobliżu domu (ok. 30 proc.) oraz miejsca pracy (ok. 16 proc.). Hulajnogi pozwalają też na sprawne i bezpośrednie dotarcie do centralnych punktów w przestrzeni miejskiej, często niedostępnych dla ruchu samochodowego lub charakteryzujących się trudnościami w znalezieniu miejsca parkingowego. Wśród najpopularniejszych miejsc użytkowników Lime znajdują się zabytkowe części miast m.in. Stare Miasto w Warszawie, Stary Browar w Poznaniu oraz Plac Solny we Wrocławiu.
źródło: informacja prasowa