Wygląda na to, że gra „Crash Bandicoot Mobile” od studia King, odpowiedzialnego za taki hit jak „Candy Crush”, wkrótce trafi na urządzenia mobilne.
Według niepotwierdzonych informacji i zrzutów ekranów krążących po internecie, Crash Bandicoot, ukochana maskotka Sony PlayStation, pojawi się na urządzeniach mobilnych z zupełnie nową grą. Byłby to pierwszy od 10 lat tytuł mobilny z sympatycznym jamrajem pasiastym.
Crash Bandicoot Mobile, opracowany przez studio King to endless runner, w którym genetycznie zmodyfikowany bandicoot wygląda jakby miał przemierzać wyspę z owocami Wumpa – jak przypuszczam po to, aby pokrzyżować szyki złego doktora Neo Cortexa.
To będzie pierwsza od dekady gra mobilna z Crashem Bandicootem w roli głównej. Wcześniej Crash Bandicoot Nitro Kart 3D, była jedną z pierwszych gier wydanych w sklepie App Store w 2008 roku. Jej kontynuacja nastąpiła dwa lata później w 2010 roku.
Od tego czasu oczywiście wiele się zmieniło. Crash nie tylko cieszył się renesansem gier AAA, ale zmienił rodzaj gier dominujących w App Storze. W 2008 roku Nitro Kart 3D był wielkim hitem – gra premium w cenie 5,99 USD była popularna zarówno wśród krytyków, jak i fanów. Była to jedna z najlepiej zarabiających gier w tym czasie.
Jak dotąd nie ma żadnych oficjalnych informacji o tym, kiedy Crash Bandicoot Mobile zadebiutuje. King również nie ujawnił, jaki zostanie w niej zastosowany model płatności. Kiedy Nintendo wprowadziło inną ikonę gier z Mario na iOS-a – Super Mario Run, firma zdecydowała się także typ endless runnera. Nintendo pobierało 9,99 USD za tytuł, ale nie zgarnęło tyle pieniędzy, ile się spodziewano. Od tego czasu Nintendo w dużej mierze utkwiło w grach freemium z zakupami w aplikacji.
Najbardziej znaną serią Kinga są gry z serii Candy Crush Saga. Przez lata tytuły te osiągnęły ponad 1 miliard dolarów dzięki zakupom w aplikacjach. Oznaczałoby, że studio będzie trzymać się tego samego modelu w przypadku Crash Bandicoot Mobile.
Zanim tytuł trafi do App Store’a i Google Play, pewnie będziemy musieli trochę poczekać.
źródło: Cult of Mac via Twitter (1) (2)

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.