Nowe studio programistyczne firmy LEGO o nazwie Light Brick będzie tworzyć „bardziej poetyckie, artystyczne gry” z klimatem prawdziwych indie games.
Tuż przed Bożym Narodzeniem Lego wydało bardzo zaskakującą nową grę mobilną Builder’s Journey, która nie było to dokładnie tym, czego wielu ludzi oczekiwało od zabawkowego giganta. Firma jest znana z rodzinnych gier akcji opartych na wszystkim, od Gwiezdnych wojen po Władcę Pierścieni, opracowanych przez płodne studio TT Games.
Builder’s Journey jest zupełnie inna – to krótka, urocza w doświadczenia gra, która miała więcej wspólnego z artystycznym indie game niż z przebojem kinowym. Swoją mechaniką przypomina kultowe już Monument Valley ale w świecie LEGO. To nie był przypadek: Lego niedawno utworzyło nowe wewnętrzne studio o nazwie Light Brick, aby tworzyć takie projekty.
„Studio powstało z myślą o odkrywaniu nowych gatunków i stylów rozgrywki, w których budowanie z klocków LEGO jest podstawową mechaniki” – powiedział dyrektor kreatywny Light Brick Karsten Lund. „Wierzymy, że system LEGO to język projektowania, który jest dobrze znanym klasykiem i ma ogromny potencjał jako innowacyjny i wyrazisty materiał w przestrzeni cyfrowej. Inną częścią wizji było wejście w przestrzeń bardziej poetyckich, artystycznych gier, które przesuwają granice tego, czym może być doznanie w grze, wykorzystując mechanikę gry do przekazywania emocji i narracji.”
Light Brick, podobnie jak tradycyjne studio niezależne, jest niewielkie; Lund mówi, że zespół liczy obecnie zaledwie dziewięć osób – różnorodna mieszanka weteranów branży. Zapytany, kiedy powstało studio, Lund mówi, że „powoli ewoluowało od małego eksperymentu z cyfrowymi klockami LEGO do pełnego zespołu programistów w ciągu ostatnich kilku lat”, nie podając dokładnej daty.
Light Brick znajduje się w wyjątkowej sytuacji. Działa podobnie jak niezależne studio twórcze, ale z zasobami i własnością intelektualną większej firmy. Istnieje kilka porównywalnych przykładów; być może najbliższy jest Square Enix Montreal, zespół, który zamienił hity gier takich jak Tomb Raider i Hitman w wielkie gry mobilne. Nieprzypadkowo Lund pracował w Square Enix Montreal przed dołączeniem do zespołu LEGO.
Chociaż tytuł taki jak Builder’s Journey nie jest rodzajem gry, która sprzedaje się w milionach egzemplarzy – w rzeczywistości jest dostępna tylko za pośrednictwem usługi Apple Arcade – Lund uważa, że oferuje coś więcej niż tylko komercyjny urok. W przypadku marki, która polega na zabawie, studio takie jak Light Brick to sposób na zbadanie tej przestrzeni w nieco inny sposób.
Nie jest jeszcze jasne, nad czym obecnie pracuje Light Brick, ale Lund mówi, że reakcja na dotychczas wydaną grę Builder’s Journey była bardzo pozytywna. Widział nawet, jak gracze odtwarzają sceny z gry z rzeczywistych klocków LEGO. „Nie można liczyć na lepszy debiut jako małe studio” – powiedział.
źródło: The Verge