Od teraz favicona także w wynikach Google na komputerze

Ikona witryn internetowych obok wyników wyszukiwania  jest wyświetlana już u wszystkich użytkowników na komputerze.

Wyniki wyszukiwania Google na komputerze z ikonami witryn i zmienionym wyglądem

Wyniki wyszukiwania Google na komputerze z ikonami witryn i zmienionym wyglądem

Zmieniony projekt wyników wyszukiwania Google’a z ikoną witryny obok ścieżki prowadzącej do adresu URL został wprowadzony na urządzeniach mobilnych prawie rok temu. Google wprowadziło teraz podobne zmiany w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania na komputerach.

Od tego tygodnia wyniki wyszukiwania wyświetlane są wraz z ikonami witryn (favicon), do których prowadzą.

Przeprojektowanie zostało rozpowszechnione na urządzeniach mobilnych w zeszłym roku.
Google przeprojektowuje wyniki wyszukiwania na komputerze, aby położyć większy nacisk na branding wyszukiwanej witryny. Firma twierdzi, że może to zarówno pomóc stronom internetowym w zwiększeniu ich ekspozycji, jak i umożliwić wyszukiwarkom szybkie określenie, skąd pochodzą znalezione informacje.


Dzięki temu nowemu projektowi branding strony internetowej może być na pierwszym planie, pomagając lepiej zrozumieć, skąd pochodzą informacje oraz które strony zawierają to, czego szukasz.

W tym celu nazwę i ikonę strony można teraz znaleźć na samej górze kart wyników. Kolor tekstu wskazującego adres witryny został zmieniony z zielonego na czarny i został przeniesiony nad nazwę strony (która pozostał w tym samym formacie co dotychczas). Webmasterzy mogą zapoznać się ze wskazówkami Google na temat prawidłowego przygotowania favicony, aby prawidłowo wyświetlała się w wyszukiwarce.

„Okrągły” wygląd mobilnych wyników wyszukiwania Google

Sposób, w jaki Google rozgranicza płatne reklamy testowe w wynikach wyszukiwania, również został nieco zmieniony. Zamiast zielonego pola i napisu „Reklama” w ramce, reklamy są teraz oznaczone pogrubioną etykietą „Reklama”  u góry karty reklamowej (w miejscu, gdzie w wynikach organicznych pojawia się ikona witryny), jak widać na poniższym obrazku.

Tak wyglądają rezultaty wyszukiwania w wynikach organicznych:

Wyniki wyszukiwania Google na komputerze z faviconą strony

Wyniki wyszukiwania Google na komputerze z faviconą strony

Tak wyświetlają się linki sponsorowane:

Nowy sposób wyświetlania reklam Google na PC

Nowy sposób wyświetlania reklam Google na PC

Projekt został początkowo udostępniony dla wszystkich w mobilnej wersji wyszukiwarki Google w maju 2019 roku, a zmiana w tym tygodniu po prostu została przeniesiona także na komputery.

Oprócz tej dość subtelnej zmiany wyglądu wyszukiwarki Google zawsze dodaje nowe funkcje do swojego produktu. Na przykład na początku tego tygodnia opublikowano aktualizację wyszukiwarki Google, która kompiluje i wyświetla wybór najpopularniejszych produktów w internecie podczas wyszukiwania odzieży – wraz z cenami, recenzjami i porównaniami między stronami internetowymi.

źródło: Google, Android Central

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj