„Wszystkie ręce na pokład”: Mastercard znowu zagra podczas Finału WOŚP

eSkarbonka, eSztab, iWolontariusz to trzy narzędzia cyfrowe, które Mastercard oferuje wolontariuszom i darczyńcom, ułatwiając im tym samym zbiórkę pieniędzy w trakcie 28. Finału WOŚP. Hasło tegorocznego Finału to „Wiatr w żagle!”

Mastercard gra z WOŚP – 28. FINAŁ (2020)

Mastercard już po raz ósmy z rzędu angażuje się w Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego 28. edycja odbędzie się 12 stycznia 2020 r. Marka po raz trzeci wyposażyła wolontariuszy WOŚP w oficjalne „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki. Dzięki temu każdy darczyńca może szybko i wygodnie wesprzeć zbiórkę, nawet bez wychodzenia z domu.

Obok platformy iWolonatariusz, a także eSztabu, czyli kreatora witryn internetowych, jest to kolejne narzędzie, które ułatwia pracę wolontariuszom w szczególnym dniu Finału. Tradycyjnie nie zabraknie również akcji na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP.

Darczyńców może zainteresować również niezwykła licytacja w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, w której można zawalczyć o wyjątkowy samochód z serialu „Knight Rider”, przygotowany przez Mastercard i braci Collins.

#MastercardGraZWOŚP i aukcja samochodu z serialu Knight Rider

Już po raz siódmy, w dniu Finału WOŚP odbędzie się akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego, unikalnego, użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze, Mastercard przekaże 5 złotych na konto Orkiestry. Akcja od lat ma swoje grono wiernych fanów, wśród których nie brakuje znanych nazwisk ze świata mediów i kultury. Podczas zeszłorocznego, 27.Finału,  użytkownicy opublikowali 32 962 wpisów[1]. Hashtag był przez kilka godzin numerem 1, jeśli chodzi o popularność twitterowych „trendów” w Polsce. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad milion złotych.

Od połowy grudnia w serwisie Allegro licytować można również niezwykłe auto przekazane na WOŚP przez Mastercard i Braci Collins. Samochód z kultowego serialu „Knight Rider” poddany został częściowej renowacji, której celem było przywrócenie go do stanu świetności. Zarejestrowane i gotowe do wyruszenia na drogi auto nie tylko zyska status zabytku, ale również puści „oczko” do nowego właściciela.

Zeszłoroczna aukcja samochodu marki Rolls Royce Silver Shadow z 1975 roku zakończyła się na kwocie 211 211 zł. Była to najwyższa kwota wśród wszystkich aukcji Allegro dla WOŚP. Serialowy KITT ma szanse pobić ten wynik. Na dzień dzisiejszy kwota na aukcji to 82 000 zł i wciąż rośnie. Każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć samochód w dniu Finału w strefie Mastercard ustawionej na Placu Bankowym, od strony Urzędu Miasta.

Mastercard podsumował swoją grę podczas 27. finału WOŚP

eSkarbonki, czyli puszki w nowoczesnym wymiarze

Zmieniająca się rzeczywistość i postęp w obszarze nowych technologii dają ludziom nowe możliwości, pozwalają dotrzeć szybciej, do większej grupy z wybranym komunikatem lub hasłem. Dotyczy to również wydarzeń i inicjatyw takich jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Już po raz 28. wolontariusze w całej Polsce wyjdą na ulice miast z puszkami, zachęcając do udziału w zbiórce. Dzięki współpracy Mastercard z WOŚP, już po raz trzeci kwestować  można również on-line poprzez specjalne eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze mogą zbierać datki nie tylko do puszki czy za pomocą terminali płatniczych, ale także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Taki sposób kwestowania ułatwia prace wolontariuszowi i pozwala zebrać więcej pieniędzy, poszerzając grono darczyńców, którzy o akcji usłyszą i się do niej przyłączą z każdego miejsca na świecie. Pierwszy raz eSkarbonki były używane dwa lata temu i od razu podbiły serca kwestujących i darczyńców. W pierwszym roku swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. W ubiegłym roku do eSkarbonek wolontariuszy oraz głównej eSkarbonki dostępnej na stronie eskarbonka.wosp.org.pl wpłacono aż 317 705 zł, czyli o prawie 150 000 zł więcej niż w 2018 r.

iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w Internecie

Mastercard gra z WOŚP – 28. FINAŁ (2020)

Siłą WOŚP są nie tylko darczyńcy, ale również, a może przede wszystkim, tysiące wolontariuszy, którzy na kilka dni porzucają swoje codzienne obowiązki i poświęcają się zbieraniu funduszy. Doceniając ich zaangażowanie i chcąc im pomóc w zbiórce, Mastercard dostarcza im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest serwis internetowy iWolontariusz. Platforma funkcjonuje już kolejny rok z rzędu, ułatwiając rekrutację i rejestrację wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Pozwala na usprawnienie komunikacji, a także daje możliwość zacieśniania relacji miedzy wszystkimi zaangażowanymi osobami oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – stworzone w ubiegłym roku rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo.

Przygotowując się do 28. Finału WOŚP, ponad 1600 lokalnych sztabów stworzyło już swoje eSztaby, co świadczy o ogromnym, oddolnym zaangażowaniu w akcję.

Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które, podobnie jak w roku ubiegłym, będzie miało nową odsłonę. Specjalne widowisko zaplanowane zostało na Placu Bankowym w Warszawie. Zobaczyć je będzie można również w czasie telewizyjnej transmisji.

W czasie 28. Finału stworzony zostanie również sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 12 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.

[1] Wszystkie dane i statystyki dotyczące akcji na Twitterze „Mastercard gra z WOŚP” zebrała firma Brand 24.

źródło: informacja prasowa