Aż 277 mln dolarów wydaliśmy na aplikacje w święta!

Wszyscy użytkownicy smartfonów na świecie wydali w sumie 277 mln USD na aplikacje i gry mobilne w święta Bożego Narodzenia w 2019 roku – to 11% więcej niż rok wcześniej.

Wydatki na aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play w  Boże Narodzenie 2019 (na świecie)

Wydatki na aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play w Boże Narodzenie 2019 (na świecie)

Zgodnie z szacunkami Sensor Tower Store Intelligence światowe wydatki w sklepach App Store i Google Play w Boże Narodzenie w 2019 roku przekroczyły 277 milionów dolarów. Oznaczało to łączny roczny wzrost w wysokości 11,3 proc. dla obu sklepów. Tego samego dnia w 2018 roku wydatki wynosiły 249 mln USD.

Wydatki konsumentów na aplikacje i gry mobilne na Boże Narodzenie stanowiły około 5 proc. wszystkich przychodów generowanych przez sklepy w grudniu 2019, które według szacunków osiągnęły prawie 5,1 mld dolarów na całym świecie. Było to o 8 proc. więcej niż około 4,7 mld USD wydanych na obu platformach w grudniu 2018 r.

Większość wydatków mobilnych w Boże Narodzenie, około 210 milionów dolarów, była skoncentrowana na kategorii gier, które wygenerowały 76 proc. przychodów w obu sklepach i wzrosły o około 8 proc. r/r  (195 mln dolarów w 2018 r.). W grze PUBG Mobile od studia TiMi Tencenta wydano 8,5 mln dolarów, co stanowi wzrost o 431 proc. w porównaniu z 1,6 mln dolarów wydanych przez graczy na tę grę w Boże Narodzenie w 2018 roku.


Sprawdź również:

W 2018 r. w App Storze 2x więcej wydawców zarobiło pierwszy milion!

Globalny przychód z aplikacji na Boże Narodzenie 2018 i 2019

Aplikacje inne niż gry stanowiły o około 2 proc. więcej wydatków w te Święta Bożego Narodzenia niż rok wcześniej, przynosząc około 67 mln dolarów. Odzwierciedla to wzrost rok do roku o około 24 proc. z 54 milionów USD. Aplikacje z kategorii rozrywki, które obejmują usługi SVOD, takie jak Disney+ i Tencent Video, stanowiły największą część wydatków niezwiązanych z grami – 24 proc. w App Storze, a 16 proc. przychodów w Google Play poza grami pochodziło z kategorii aplikacje społecznościowe.

Najlepszą aplikacją inną niż gra w ogólnych wydatkach w święta Bożego Narodzenia był Tinder, którego dochód brutto wyniósł prawie 2,1 mln USD na całym świecie.

W sklepie App Store firmy Apple wydatki stanowiły 70 proc. całej sumy – 193 mln dolarów, co stanowi wzrost o około 16 proc r/r. W sklepie Google Play wydano około 84 mln USD, co stanowi wzrost o 2,7 procent r/r.

Wydatki na aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play w Boże Narodzenie 2019 (w USA)

Wydatki na aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play w Boże Narodzenie 2019 (w USA)

W porównaniu do 11,3 proc. wzrostu obserwowanego przez sklepy z globalnej perspektywy, konsumenci w Stanach Zjednoczonych wydali 4,8 proc. więcej na aplikacje w Boże Narodzenie w 2019 roku w porównaniu z 2018 rokiem. Wydatki w USA przekroczyły w sumie 80 mln USD na obu platformach, w porównaniu do ok. 76 mln USD w Boże Narodzenie w 2018 roku

Pod koniec 2019 roku ogólne wydatki na aplikacje i gry w sklepach App Store i Google Play na całym świecie ponownie osiągnęły rekordowy poziom. Wkrótce powinniśmy poznać statystyki za cały 2019 rok.

źródło: Sensor Tower – Global App Spending Reached $277 Million on Christmas, Growing 11% Over 2018