Pracownicy Biedronki szkolący się w wypieku pieczywa, będą zdobywali swoje doświadczenie dzięki goglom VR.
Sieć sklepów Biedronka rozpoczęła testowanie okularów z wirtualną rzeczywistością (VR – Virtual Reality) w 8 sklepach w całej Polsce (w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie). Gogle VR będą służyły do prowadzenia szkoleń z zakresu wypieku pieczywa. Sieć wdraża też chatbot, dzięki któremu pracownicy będą mogli w łatwy i szybki sposób uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące działania firmy, w tym benefitów.
Szkolenie w goglach VR ma być wygodnym narzędziem, uczącym w realistyczny sposób umiejętności, które są trudne lub kosztowne w nauce tradycyjnej. Na razie w wirtualnej rzeczywistości pracownicy będą szkolić się z wypieku pieczywa, dzięki czemu mogą wielokrotnie ćwiczyć, popełniając bezpiecznie błędy a przypalone wirtualne kajzerki nie będą wyrzucane do kosza.
Pracownik szkoli się w goglach VR trzymając w dłoni dwa joysticki. Po przeniesieniu się do wirtualnego sklepu może sterować ruchami dłoni co ma podnieść, podnosi kartony z produktami, łapie w szczypce pieczywo, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną i wiele innych czynności niezbędnych do wykonania prawdziwej pracy w sklepie.
Sprawdź także:
3 etapy szkolenia w wirtualnej rzeczywistości, które muszą przejść nowi pracownicy Biedronki:
- instruktaż, który krok po kroku przeprowadza go przez cały proces wypieku pieczywa, łącznie z obsługą pieca czy dobrymi zasadami higienicznymi,
- samodzielne wypiekanie, podczas którego system na bieżąco daje informację zwrotną na temat poprawności działań,
- sprawdzenie umiejętności – w tym procesie informacja zwrotna w całości pokazywana jest dopiero na zakończenie.
Fragment szkolenia za pomocą gogli VR w Biedronce
Ostatnim etapem szkolenia jest sprawdzenie nabytych podczas szkolenia VR umiejętności pod okiem opiekuna na sali sprzedaży w Biedronce.
W grudniu ubiegłego roku w Biedronce został wdrożony wewnętrzny chatbot, dzięki któremu pracownicy uzyskają szybko i wygodnie, bo za pomocą internetu, bez względu na porę dnia, spersonalizowane odpowiedzi na pytania dotyczące między innymi oferty programów wsparcia.
źródło: informacja prasowa