TOP 10 najczęściej oglądanych reklam na YouTubie w 2019 roku

Oto dziesięć najpopularniejszych reklam na świecie, które były najczęściej odtwarzane w serwisie YouTube w minionym roku.

TOP 10 reklam 2019 roku na YouTubie (świat)

Aż 6 z 10 najczęściej oglądanych reklam w tym roku w serwisie YouTube było wyświetlanych w bloku reklam podczas Super Bowl LIII, z lutego 2019 roku. Jak widać po statystykach obejrzeń na YouTubie, marketerzy z pewnością byli w stanie zwiększyć zwrot z inwestycji w te reklamy.

Amazon zajął pierwsze miejsce w rankingu oglądalności reklam na YouTubie, dzięki swojemu wideo promującemu asystenta Alexa pt. Not Everything Makes the Cut, w której udział wzięły  takie gwiazdy jak Harrison Ford, Forest Whitaker oraz  Ilana Glazer i Abbi Jacobson Broad City. Następne w rankingu są spoty, także emitowane podczas Super Bowl w USA, marki Hyundai oraz kontrowersyjna reklama Procter&Gamble Gillette We Believe: The Best Men Can Be, w której zachęcano mężczyzn do walki z zastraszaniem, walką, dyskryminacją i molestowaniem seksualnym.

Inne najlepsze reklamy z Super Bowl na YouTubie to spot Doritos w którym wystąpili raper Chance  i Backstreet Boys, czy Stelli Artois, w którą zaangażowała się Sarah Jessica Parker i Jeff Bridges oraz reklama NFL z okazji 100-lecia, w której prawie 50 graczy zaczyna rozgrywkę na galowej kolacji.

Gigant technologiczny Apple znalazł się na czwartym miejscu ze swoją reklamą przedstawiającą iPhone’a 11 we wrześniu, a 7. miejsce zajęło Audi z reklamą powiązaną ze Spider Manem pt. Audi Presents: Science Fair.

Zobacz także:

12 najlepszych reklam firm technologicznych

Całkowity czas oglądania na YouTubie wszystkich filmów z listy 10 najlepszych reklam 2019 roku wynosi około 275 milionów minut, przy całkowitej liczbie wyświetleń około 230 milionów, mierzonych od 1 stycznia do 1 grudnia 2019 r. Rankingi YouTube zostały ustalone dzięki algorytmowi uwzględniającemu wyświetlenia bezpłatne i płatne, czas oglądania i utrzymanie odbiorców (część oglądanego filmu).

TOP 10 reklam w 2019 roku wyświetlanych na YouTubie wg obejrzeń na świecie (1 stycznia – 1 grudnia 2019):

miejscemarkatytuł reklamyliczba wyświetleńagencja kreatywnadom mediowy
1.AmazonNot Everything Makes the Cut – Amazon Super Bowl LIII Commercial39,5 mlnLucky GeneralsRufus
2.Hyundai USAThe Elevator – 2019 Super Bowl Commercial – Hyundai38,9 mlnInnoceanCanvas Worldwide
3.GilletteWe Believe: The Best Men Can Be – Gillette (Short Film)32, 8 mln
4.AppleIntroducing iPhone 11 — Apple31,8 mlnAppleOMD
5.Bosch GlobalThe Internet of Things presents – #LikeABosch23,3 mlnJung von MattOMD Hamburg
6.DoritosDoritos – Chance the Rapper x Backstreet Boys Super Bowl Official Video #NowItsHot16,7 mlnGoodby, Silverstein & PartnersOMD
7.Audi USAAudi Presents: Science Fair14,8 mlnM/H VCCPPHD
8.Stella ArtoisStella Artois – Change Up The Usual13,9 mlnMother New YorkDentsu
9.NikeNike – Dream Crazier11,1 mlnWieden & KennedyPublicis Sapient
10.NFLThe 100-Year Game – SBLIII7,3 mln72andSunnyHavas

Poniżej możesz obejrzeć wszystkie powyższe wideo:

1. Amazon: Not Everything Makes the Cut – Amazon Super Bowl LIII Commercial

2. Hyundai USA: The Elevator – 2019 Super Bowl Commercial – Hyundai

3. Gillrtte: We Believe: The Best Men Can Be | Gillette (Short Film)

4. Apple: Introducing iPhone 11 — Apple

5. Bosch Global: The Internet of Things presents – #LikeABosch

6. Doritos: Doritos – Chance the Rapper x Backstreet Boys Super Bowl Official Video #NowItsHot

7. Audi USA: Audi Presents: Science Fair

8. Stella Artois: Stella Artois – Change Up The Usual

9. Nike: Nike – Dream Crazier

10. NFL: The 100-Year Game – SBLIII

źródło: Variety – YouTube Reveals Top 10 Most-Viewed Ads of 2019