Oto dziesięć najpopularniejszych reklam na świecie, które były najczęściej odtwarzane w serwisie YouTube w minionym roku.
Aż 6 z 10 najczęściej oglądanych reklam w tym roku w serwisie YouTube było wyświetlanych w bloku reklam podczas Super Bowl LIII, z lutego 2019 roku. Jak widać po statystykach obejrzeń na YouTubie, marketerzy z pewnością byli w stanie zwiększyć zwrot z inwestycji w te reklamy.
Amazon zajął pierwsze miejsce w rankingu oglądalności reklam na YouTubie, dzięki swojemu wideo promującemu asystenta Alexa pt. Not Everything Makes the Cut, w której udział wzięły takie gwiazdy jak Harrison Ford, Forest Whitaker oraz Ilana Glazer i Abbi Jacobson Broad City. Następne w rankingu są spoty, także emitowane podczas Super Bowl w USA, marki Hyundai oraz kontrowersyjna reklama Procter&Gamble Gillette We Believe: The Best Men Can Be, w której zachęcano mężczyzn do walki z zastraszaniem, walką, dyskryminacją i molestowaniem seksualnym.
Inne najlepsze reklamy z Super Bowl na YouTubie to spot Doritos w którym wystąpili raper Chance i Backstreet Boys, czy Stelli Artois, w którą zaangażowała się Sarah Jessica Parker i Jeff Bridges oraz reklama NFL z okazji 100-lecia, w której prawie 50 graczy zaczyna rozgrywkę na galowej kolacji.
Gigant technologiczny Apple znalazł się na czwartym miejscu ze swoją reklamą przedstawiającą iPhone’a 11 we wrześniu, a 7. miejsce zajęło Audi z reklamą powiązaną ze Spider Manem pt. Audi Presents: Science Fair.
Zobacz także:
Całkowity czas oglądania na YouTubie wszystkich filmów z listy 10 najlepszych reklam 2019 roku wynosi około 275 milionów minut, przy całkowitej liczbie wyświetleń około 230 milionów, mierzonych od 1 stycznia do 1 grudnia 2019 r. Rankingi YouTube zostały ustalone dzięki algorytmowi uwzględniającemu wyświetlenia bezpłatne i płatne, czas oglądania i utrzymanie odbiorców (część oglądanego filmu).
TOP 10 reklam w 2019 roku wyświetlanych na YouTubie wg obejrzeń na świecie (1 stycznia – 1 grudnia 2019):
miejsce | marka | tytuł reklamy | liczba wyświetleń | agencja kreatywna | dom mediowy |
1. | Amazon | Not Everything Makes the Cut – Amazon Super Bowl LIII Commercial | 39,5 mln | Lucky Generals | Rufus |
2. | Hyundai USA | The Elevator – 2019 Super Bowl Commercial – Hyundai | 38,9 mln | Innocean | Canvas Worldwide |
3. | Gillette | We Believe: The Best Men Can Be – Gillette (Short Film) | 32, 8 mln | — | — |
4. | Apple | Introducing iPhone 11 — Apple | 31,8 mln | Apple | OMD |
5. | Bosch Global | The Internet of Things presents – #LikeABosch | 23,3 mln | Jung von Matt | OMD Hamburg |
6. | Doritos | Doritos – Chance the Rapper x Backstreet Boys Super Bowl Official Video #NowItsHot | 16,7 mln | Goodby, Silverstein & Partners | OMD |
7. | Audi USA | Audi Presents: Science Fair | 14,8 mln | M/H VCCP | PHD |
8. | Stella Artois | Stella Artois – Change Up The Usual | 13,9 mln | Mother New York | Dentsu |
9. | Nike | Nike – Dream Crazier | 11,1 mln | Wieden & Kennedy | Publicis Sapient |
10. | NFL | The 100-Year Game – SBLIII | 7,3 mln | 72andSunny | Havas |
Poniżej możesz obejrzeć wszystkie powyższe wideo:
1. Amazon: Not Everything Makes the Cut – Amazon Super Bowl LIII Commercial
2. Hyundai USA: The Elevator – 2019 Super Bowl Commercial – Hyundai
3. Gillrtte: We Believe: The Best Men Can Be | Gillette (Short Film)
4. Apple: Introducing iPhone 11 — Apple
5. Bosch Global: The Internet of Things presents – #LikeABosch
6. Doritos: Doritos – Chance the Rapper x Backstreet Boys Super Bowl Official Video #NowItsHot
7. Audi USA: Audi Presents: Science Fair
8. Stella Artois: Stella Artois – Change Up The Usual
9. Nike: Nike – Dream Crazier
10. NFL: The 100-Year Game – SBLIII
źródło: Variety – YouTube Reveals Top 10 Most-Viewed Ads of 2019