Najpopularniejsza, ale wciąż niedostatecznie wykorzystywana funkcja Snapchata – osobiste awatary Bitmoji – pozwoli tworzyć spersonalizowane seriale animowane w nowej usłudze Bitmoji TV.
Bitmoji TV ma wystartować w 2020 roku i ma być ogromną ewolucją dla Bitmoji – poza naklejkami na czacie i historiami w stylu komiksów, w których do tej pory były wykorzystywane będzie można ich użyć w krótkich filmach animowanych.
Tworzenie oryginalnego materiału w sekcji Discover, których nie można skopiować, może pomóc Snapchatowi w odróżnieniu od mnóstwa platform z krótkimi wideo, od YouTube’a po Facebook Watcha i TikToka. Bitmoji TV może również podnieść jakość sekcji Discover (Odkrywaj), która nadal przypomina tabloidowy stojak na czasopisma pełen skąpo odzianych kobiet, obrzydliwych zdjęć i innych szokujących treści, które po prostu przyciągają wzrok i się klikają.
Czym jest Bitmoji TV? Dzięki Bitmoji TV Twój awatar i Twoich znajomych będzie mógł się pojawiać w regularnie zaplanowanych odcinkach seriali animowanych, od zabawy w załogę statku kosmicznego Star Treky, przez bycie tajnym agentem, po zakochanie się w robotach lub stając się zombie. Zwiastun opublikowany przez Snapchata (możesz obejrzeć poniżej) zapowiada styl animacji przypominającu ten z serialu Big Mouth od Netflixa.
Na razie nie wiemy jak długie będą odcinki, jak często będą publikowane i czy będą zawierać reklamy. Niewiadomo też, czy za produkcją animacji będą stały znani twórcy kreskówek?
Sprawdź także:
Z informacji na stronie Snapchata wynika, że usługa ma zadebiutować w lutym 2020 roku. Użytkownicy mogą odwiedzić tę stronę na urządzeniach mobilnych (skanując w Snapchacie kod QR, aby zasubskrybować kanał Bitmoji TV – po to by był widoczny w Discover lub aby włączyć powiadomienia o jej nowej zawartości.
Snap zdaje sobie sprawę z ogromnej wartości Bitmoji
Snap miał już swoje ciężkie lata, ponieważ wiele jego podstawowych funkcji zostało bezwzględnie skopiowanych przez rodzinę aplikacji Facebooka. Historie na Instagramie zabiły rozwój Snapa przez lata i skutecznie ukradły główne medium jego wynalazcy. Facebook wprowadził także filtry selfie w rzeczywistości rozszerzonej, dodał więcej efemerycznych funkcji przesyłania wiadomości i uruchomił Facebook Watch jako konkurent dla Snapchat Discover.
Facebookowi brakuje takiej usługi jak Bitmoji, dlatego stworzył własne awatary, które w tym roku pojawiły się jako naklejki czatu Messengera w Australii, z planami globalnej premiery w 2019 r. lub na początku 2020 r. Ale powolny rozwój tej funkcji na Facebooku i całkowitemu braku jej na Twitterze daje Snapchatowi ogromną przewagę wśród konkurencji. A teraz Snap wreszcie robi użytek z Bitmoji.
W 2017 roku Apple stworzyło coś podobnego w swoim komunikatorze iMessage, nazywając własne awatary – Animoji, ale są to tylko same głowy, które użytkownicy mogą spersonalizować i sterować ruchem oczu, twarzy a także kopiować dokładny ruch ust podczas mówienia.
„TV” to tak naprawdę powrót do korzeni Bitmoji. Startup Bitstrips początkowo oferował aplikację do dostosowywania twarzy, włosów, ubrań i innych elementów awatara, a następnie tworzenia komiksów, w których mogą się pojawiać. Snap nabył Bitstrips w 2016 roku za jedyne 64,2 miliona dolarów – podczas, gdy Facebook podkradł Instagrama za mniej niż miliard. Autonomiczna aplikacja Bitmoji zyskała oromną popularność, gdy tylko Snapchat zaczął oferować awatary jako naklejki na czacie. Według Sensor Tower od kwietnia ma ponad 330 milionów pobrań, mimo że Snapchat pozwala teraz tworzyć awatary w swojej głównej aplikacji.
W końcu Snap zaczął rozszerzać zastosowania Bitmoji. W 2017 roku awatary Bitmoji weszły do trójwymiaru i można nakładać je jako postacie w rzeczywistości rozszerzonej na swoje Snapy. W kolejnym roku Snap poprawił swoją aplikację, a następnie uruchomił platformę programistyczną Snap Kit i Bitmoji Kit.
Jedną z najmądrzejszych innowacji Snapa były Historie Bitmoji, czyli przodek Bitmoji TV. Te codzienne historie z Twoim awatarem można przeglądać klatka po klatce za pomocą krótkich interakcji w stylu statycznego komiksu z dymkami.
W 2019 roku Snapchat zmądrzał. Bitmoji stało się niemal wszechobecne wśród nastolatków i 210 milionów użytkowników Snapchata każdego dnia. W kwietniu Snap ogłosił nową platformę gier w ramach funkcji przesyłania wiadomości, która pozwala grać jako Bitmoji przeciwko awatarom znajomych w grach. Snap wstrzykuje reklamy w grach dzięki czemu Bitmoji jest kluczem do starań, aby na tym zarabiać. W ubiegłym miesiącu wprowadzono na rynek wirtualną markową odzież dla Bitmoji, która może otworzyć możliwości zarabiania pieniędzy na sprzedaży strojów premium lub popisaniu się sponsorowaniem marki.
Aby naprawdę skorzystać z wyjątkowej popularności Bitmoji, Snap musiał stworzyć dłuższe i jeszcze lepsze doświadczenia z awatarami w centrum uwagi. Naklejki, opowiadania i gry były fajne, ale żadna z nich nie przypominała treści, które można oglądać. Dzięki Bitmoji TV Snap może znaleźć sposób, aby zachęcić użytkowników do przyciągnięcia znajomych do aplikacji. Ponieważ wszyscy uważają swoją Bitmoji za gwiazdę, bajki mogą być bardziej przekonujące niż te bezosobowe postaci, które można znaleźć w każdym innym miejscu w sieci.
Ale sukces Bitmoji TV będzie zależeć w dużej mierze od jakości materiałów. Jeśli Twój awatar ciągle będzie pojawiał się w śmiesznych, wartych zapamiętania scenkach, będziesz wracał do oglądania. Ale nastoletnia publiczność Snapa ma bardzo krytyczne spojrzenie do nieautentycznych bzdur. Jeśli programy będą się wydawać wymuszone, zbyt dziecinne lub nudne, Bitmoji TV może okazać się klapą. Być może Snap chętnie zainwestuje w wielki hollywoodzki talent do produkcji odcinków w swojej nowej usłudze?
Czy Bitmoji TV przyniesie sukces Snapchatowi?
Wysokiej jakości szorty telewizyjne Bitmoji mogą uratować Snapchat Discover przed własną miernością. Na platformie jest kilka silnych marek, takich jak ESPN SportsCenter, a Snap ma kilka oryginalnych programów z ponad 25 milionami unikalnych widzów. Jednak przewijanie sekcji Odkrywaj odsłania mnóstwo tandetnych materiałów, które z pewnością odstraszą reklamodawców premium.
Bitmoji TV może oferować wideo, które jest nie tylko zabawne, ale niedostępne dla konkurencji, która nie ma własnej skalowanej platformy do wykorzystywania spersonalizowanych awatarów. Podobnie jak w przypadku niedawnej premiery Snapchat Cameos, firma zdała sobie sprawę, że najbardziej uzależniające doświadczenia koncentrują się na twarzach użytkowników. Snapchat zmienił selfie w przyszłość komunikacji. Bitmoji TV będzie mogło animować alter ego Twojego selfie już w niedalekiej w przyszłości!
źródło: TechCrunch via Snapchat