Bank Pekao SA jako jeden z pierwszych banków w Polsce umożliwia swoim klientom głosową obsługę swojej aplikacji mobilnej PeoPay na Androidzie.
Użytkownicy bankowej aplikacji mobilnej PeoPay mogą teraz szybko i wygodnie sprawdzać stan konta, wygenerować kod BLIK czy zlecić przelew w systemie Android. A wszystko to za pomocą Asystenta Google.
Wystarczy wypowiedzieć frazę OK Google lub przytrzymać dłużej przycisk ekranu głównego, a Asystent Google będzie gotowy do użycia. Funkcje obsługi głosowej są dostępne na ekranie głównym urządzenia przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Używając swojego głosu i odpowiedniej komendy użytkownik może od teraz wywołać wybrane funkcje w PeoPay i zostać przekierowany do odpowiedniego ekranu w aplikacji.
Po wypowiedzeniu komendy OK Google, wyszukaj saldo w PeoPay użytkownikowi pokaże się ekran główny aplikacji z wyświetlonymi podstawowymi informacjami na temat rachunku.
Podobnie jest w przypadku wygenerowania nowego kodu BLIK. Wystarczy wypowiedzieć do telefonu frazę OK Google, wyszukaj BLIK w PeoPay, a aplikacja sama uruchomi się na ekranie z nowym kodem BLIK, który tak jak w przypadku tradycyjnej obsługi będzie widoczny przez dwie minuty.
Dzięki głosowej obsłudze aplikacji mobilnej, użytkownik może również szybko przejść do formatki przelewu. Wypowiadając OK Google, wyszukaj przelew w PeoPay, przejdziemy do ekranu z przelewami i doładowaniami, a dzięki frazie „OK Google, wyszukaj przelew na numer telefonu w PeoPay”, klient zostanie błyskawicznie przeniesiony na odpowiednią formatkę w PeoPay i będzie mógł wykonać przelew na numer telefonu.
Analogicznie działa funkcja OK Google, wyszukaj przelew między rachunkami w PeoPay, dzięki której szybki przelew pomiędzy swoimi rachunkami w Pekao nie był jeszcze tak prosty. Wystarczy odpowiednia komenda i przy pomocy Asystenta Google użytkownikowi wyświetli się formatka przelewu na rachunek własny.
Szukanie numeru telefonu do banku zawsze zabiera cenny czas, ale dzięki komendom OK Google, zadzwoń do Pekao w PeoPay i OK Google, wyszukaj infolinię w PeoPay Asystent sam uruchomi odpowiedni ekran w aplikacji z numerem kontaktowym do banku.
Obsługa głosowa aplikacji PeoPay z wykorzystaniem Asystenta Google jest dostępna na urządzeniach z systemem Android, a niektóre funkcje wymagają zalogowania się do aplikacji.
źródło: informacja prasowa