Butelki Coca-Coli z OLEDowymi mieczami świetlnymi Rey i Kylo Rena

Coca-Cola wydała specjalną edycję butelek, na których użyto diod OLED do oświetlania zamieszczonych na etykietach mieczy świetlnych Rey i Kylo Rena.

Butelki Coca-Coli z limitowanej edycji z mieczami świetlnymi na inteligentnych etykietach OLED
Butelki Coca-Coli z limitowanej edycji z mieczami świetlnymi na inteligentnych etykietach OLED

Film Star Wars: The Rise of Skywalker (Gwiezdne Wojny: Skywalker. Odrodzenie) ukaże się 20 grudnia i do tego czasu pojawi się na pewno jeszcze wiele produktów, które będą promowały nową część sagi. Prawdopodobnie niewiele będzie tak wyjątkowych jak te butelki Coca-Coli. Na etykietach są główni bohaterowie Rey i Kylo Ren z mieczami świetlnymi, które zapalają się za każdym razem, gdy dotkniesz etykiet.

Jeśli zastanawiasz się, jaki rodzaj kosmicznej magii pozwala zapalić butelkę, odpowiedzią są organiczne diody elektroluminescencyjne (OLED). Tak, ta sama technologia, która prawdopodobnie zasila wyświetlacz w telefonie lub telewizorze wysokiej klasy.

Technologia została stworzona przez berliński startup Inuru. Każda specjalna butelka Coca-Coli zawiera właśnie jedną z inteligentnych etykiet firmy. Etykiety mają wbudowaną drukowaną baterię i diody potrzebne do oświetlenia. Dotykając etykiety, wykonujesz obwód, który z kolei wysyła prąd elektryczny do diod.

Może Cięi zainteresować również:

Mobilna gra strategiczna LEGO Star Wars Battles pojawi się w 2020 r.

Według Inuru drukowana bateria może wytrzymać minimum 500 aktywacji. Firma twierdzi, że diody są „przyjazne dla środowiska”, ponieważ są wytwarzane bez użycia metali ziem rzadkich. Dodanie elementu z filmu Star Wars jest oczywiście jednym z bardziej sprytnych zastosowań inteligentnych etykiet, ale firma wyobraża sobie w przyszłości bardziej zaawansowane użycie technologii inteligentnych opakowań w reklamach, do sprzętu AGD i innych.

Niestety, jeśli chcesz zdobyć butelki z limitowanej edycji, musisz zarezerwować wycieczkę do Singapuru. W tej chwili Coca-Cola planuje wydać jedynie 8000 butelek w ramach promocji „Galaktyczne polowanie” (Galactic Hunt), którą firma przeprowadzi od 6 do 22 grudnia w mieście-państwie.

Przez trzy weekendy między tymi datami fani Gwiezdnych wojen w Singapurze będą musieli znaleźć wskazówki, aby zdobyć butelki. Podobnie jak w przypadku większości nowych technologii, prawdopodobnie pojawią się tego rodzaju etykiety w kolejnych produktach, ponieważ technologia będzie coraz tańsza.

Pierwsza lokacja już została zapowiedziana na Instagramie:

źródło: Engadget via Coca-Cola