Pobierz raport „Aplikacje mobilne” dla twórców i wydawców apek

Już możesz pobrać raport „Aplikacje mobilne” – kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem, promocją i monetyzacją aplikacji mobilnych.

Raport „Aplikacje Mobilne 2019”

Oprócz wydania raportu agencja Spicy Mobile ogłasza wydanie pierwszej w Polsce trylogii poświęconej marketingowi mobilnemu. Wraz z tegoroczną publikacją „Mobile is spicy” oraz wydany rok temu raport „Big Data & Mobile” składają się na pierwszą w Polsce trylogię marketingu mobilnego.

Raport „Aplikacje mobilne” powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy branżowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się eksperci reprezentujący 25 firm, m.in. projektanci oraz wydawcy popularnych aplikacji mobilnych.

Pomysłodawcą i wydawcą tej 160-stronnicowej publikacji jest agencja Spicy Mobile, która od lat działa na rzecz rozwoju reklamy mobilnej w Polsce, wyznaczając standardy, edukując i dostarczając unikalnych danych.


Od lat dzielimy się wiedzą na temat rynku mobilnego – przyznaje Artur Zawadzki, członek zarządu Spicy Mobile. – W 2017 r. publikacją dotyczącą najnowszych trendów w marketingu mobilnym zainaugurowaliśmy cykl branżowych raportów, które wydajemy pod honorowym patronatem IAB Polska. Co roku pod hasłem „Mobile is spicy” wskazujemy najbardziej rozwojowe kierunki marketingu mobilnego, po big data przyszedł czas na aplikacje mobilne.

Zobacz także:

Raport Big Data & Mobile – wykorzystanie danych w marketingu mobilnym

Według firmy analitycznej App Annie wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia m-commerce, reklamy w aplikacjach oraz  przychody generowane przez sklepy z aplikacjami. To oznacza jedno – na tym etapie rozwoju żaden z profesjonalnych biznesów nie może już sobie pozwolić na pytanie, czy powinien być dostępny na mobile’u, ale w jakiej formie będzie to bardziej efektywne.

W przygotowanie raportu zaangażowało się wielu ekspertów – przedstawiciele domów mediowych (np. Media Group, OMD Group, Media Direction OMD), software house’ów i agencji (m.in. Appchance, Future Mind, Netguru czy Project: People), a także wydawcy popularnych aplikacji, jak Aviva, mBank, Bank Millennium, Green Caffè Nero, Moja Gazetka, Grupa Blix-Qpony, Play24, Wyborcza czy Yanosik.

Autorzy przybliżają temat aplikacji mobilnych, przechodząc przez kolejne stadia rozwoju mobilnego produktu, by na końcu odpowiedzieć na pytanie, jak na aplikacji zarabiać i w którym kierunku ten rynek będzie się rozwijał.

Raport „Aplikacje Mobilne 2019” – zdjęcie otwartego raportu

Raport „Aplikacje mobilne” ukazał się w formie drukowanej oraz online. W nakładzie 1000 egzemplarzy trafił już do wybranych domów mediowych, agencji oraz wydawców aplikacji mobilnych.

Wersję elektroniczną raportu można pobrać pod tym link.

Pierwszy „Słownik marketingu mobilnego” w e-booku

źródło: informacja prasowa

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj