Dziś obchodzimy Światowy Dzień AIDS – ratuj ludzkie życie, robiąc coś, co i tak robisz. To właśnie ta koncepcja od 2006 roku stanowi fundament organizacji (RED).
Przez ostatnie 13 lat dzięki wsparciu użytkowników produktów Apple’a we współpracy z (RED) zebrano ponad 220 milionów dolarów. Pieniądze te zostały przeznaczone na doradztwo medyczne, badania i leki, które zapobiegają przenoszeniu HIV z matki na dziecko.
W tym roku dostępnych jest ponad 20 produktów (RED) — od iPhone’ów, przez słuchawki Beats, aż po etui i paski do Apple Watch. Część środków z każdego zakupu zostanie przeznaczona na programy walki z HIV/AIDS.
Jedna z pierwszych kampanii (RED) zwracała uwagę na swoisty „efekt Łazarza”: dwie tabletki przyjmowane każdego dnia mogą pomóc nawet ciężko chorym pacjentom z HIV wrócić do zdrowia. W Afryce Subsaharyjskiej to ratujące życie lekarstwo kosztuje jedynie 20 centów dziennie.
Każdego roku w akcję angażują się największe światowe marki (Durex, Starbuks, Beats, Apple, itd.), gwiazdy i znani ludzie showbiznesu, promując i oferując limitowane produkty w kolorze czerwonym z serii (RED). Dochód ze sprzedaży (RED), przekazywany jest fundacji.
W tym roku transakcje za pomocą Apple Pay wpłyną także na kwotę wsparcia dla fundacji okazji Światowego Dnia AIDS Apple przekaże 1 dolara na (RED) za każdy zakup w sklepie Apple Store dokonany za pomocą Apple Pay. Wystarczy zrobić zakupy na apple.com, za pośrednictwem aplikacji Apple Store lub w Apple Store na całym świecie do 2 grudnia 2019 roku i zapłacić za pomocą Apple Pay! Maksymalna kwotą jaką firma z Cupertino przekaże fundacji to 1 mln USD.
Transakcje Apple Pay wpłyną na kwotę wsparcia dla fundacji (RED)
Nawet najdrobniejsze wsparcie ma ogromne znaczenie
— Dzięki nieprawdopodobnemu wysiłkowi globalnej społeczności medycznej, jak i każdego klienta firmy Apple, który kupił produkt z serii (RED), zrobiliśmy ogromne postępy na drodze do pokonania tej choroby — mówi Jennifer Lotito, dyrektorka ds. operacyjnych w (RED). — Toczymy najtrudniejszą walkę w życiu, walkę o to, by położyć kres AIDS.
Rzeczywiście, roczna liczba zgonów związanych z AIDS spadła o połowę w porównaniu z krytycznym rokiem 2004. Dziś ponad 23 miliony osób mają dostęp do leczenia. Ale Lotito uważa, że przed nami wciąż daleka droga.
Każdy zakup (RED) pomaga w walce z AIDS. Apple deklaruje, że 100% wpływów z działalności partnerskiej (RED) jest przeznaczane na programy walki z HIV/AIDS w Afryce Subsaharyjskiej.
Aby obejrzeć tegoroczny katalog (PRODUCT)RED™, pobierz aplikację Apple Store lub sprawdź sekcję z czerwonymi produktami Apple’a.
Więcej o różnych działaniach i metodach wsparcia fundacji przeczytasz na stronie www.red.org.
Zobacz także, akcje Apple’a wspierające (RED) z poprzednich lat:
źródła: RED, Apple