Jak wynika z najnowszego raportu firmy Canalys, dotyczącego dostaw smartfonów i udziału w rynku, Europa odnotowała największy wzrost sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2019 r.
W ubiegłym, 3. kwartale 2019 roku, Samsung odnotował najwięcej przesyłek w Europie z udziałem w rynku wynoszącym 30,4%. Wzrósł o 26% rok do roku wysyłając łączną liczbę smartfonów 18,7 mln w porównaniu do 14,8 mln w tym samym kwartale w 2018 roku.
Pomimo amerykańskiego zakazu, Huawei zdołało sprzedać więcej urządzeń w trzecim kwartale (11,6 miliona) po wysłaniu zaledwie 8,5 miliona sztuk w drugim kwartale. Huawei nie odnotowało jednak wzrostu sprzedaży w trzecim kwartale, choć nadal utrzymał drugą pozycję na rynku europejskim z udziałem 23,9%.
Apple zajęło trzecie miejsce w tym kwartale z 9,8 mln sztukami, ale sprzedaż była o 4% niższa niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Xiaomi zajmuje czwarte miejsce i odnotowało 5,5 mln wysłanych smartfonów w trzecim kwartale, odnotowując znaczny wzrost o 73% r/r i osiągając 10,5% udziału w rynku. Wzrost Xiaomi wynika z agresywnej ekspansji firmy w Europie w ciągu ostatniego roku.
HMD Global zajmuje piąte miejsce, sprzedając 0,9 miliona sztuk urządzeń, a jego udział w rynku wynosi zaledwie 1,8%. Sprzedaż HMD spadła o 21% w porównaniu do ubiegłego roku, w którym odnotowano 1,2 miliona sztuk i 2,4% udziału w rynku.
Może Cię zainteresować również:
— Europa znajduje się w korzystnej sytuacji i przyciąga uwagę wielu chińskich dostawców ze względu na równowagę kanałów. Operatorzy i kanały otwarte stanowią odpowiednio 47% i 50% pod względem wejścia na rynek. Dało to możliwość dostosowania dobrych marż w przypadku produktów średniej i wysokiej klasy. – mówi Mo Jia, analityk Canalys.
Jia wyjaśnia także, że rynek europejski jest prawie równomiernie podzielony między sprzedaż z kanałów otwartych (tj. kupowanie odblokowanych telefonów w pełnej cenie) i sprzedaż bezpośrednio od operatorów (kupowanie smartfona taniej z usługą operatora). W USA z kolei zdecydowana większość sprzedaży pochodzi bezpośrednio od operatorów.
producent | 3Q 2019 (mln) | 3Q 2019 (%) | 3Q 2018 (mln) | 3Q 2018 (%) | wzrost r/r |
---|---|---|---|---|---|
Samsung | 18,7 | 35,7% | 14,8 | 30,4% | 26% ↑ |
Huawei | 11,6 | 22,2% | 11,7 | 23,9% | 0% ↔ |
Apple | 9,8 | 18,6% | 10,2 | 20,8% | -4% ↓ |
Xiaomi | 5,5 | 10,5% | 3,2 | 6,5% | 73% ↑ |
HMD Global | 0,9 | 1,8% | 1,2 | 2,4% | -21% ↓ |
inni | 5,9 | 11,2% | 7,7 | 16,0% | -24% ↓ |
SUMA | 52,5 | 100,0% | 48,8 | 100,0% | 8% ↑ |
Ze szkodą dla sprzedaży Huawei, inni chińscy dostawcy podjęli próbę przejęcia udziału w rynku od Huawei. Patrząc w przyszłość, fragmentaryczne wdrożenie 5G przez wielu operatorów w Europie daje producentom OEM wiele możliwości współpracy i sprzedaży urządzeń 5G. Oczekujemy napływu smartfonów klasy średniej ze wsparciem 5G w przyszłym roku, więc sukces każdego producenta OEM zależeć będzie od wielu czynników na rynku europejskim.
źródła: Canalys Smartphone Market Pulse – European smartphone market grew 8%, best performing region in Q3 2019 via GSArena – Report: Europe saw the highest growth of smartphone sales globally in Q3