W trzecim kwartale 2019 roku użytkownicy wykonali 56,6 mln transakcji BLIKIEM. Od początku roku było ich razem 146 mln. BLIK jest najpopularniejszy w ecommerce, jednak bardzo istotnie rośnie transakcyjność w tradycyjnych terminalach płatniczych.
BLIK stał się powszechnym systemem płatności w Polsce, coraz aktywniej myśli także o wyjściu za granicę. Rozwiązanie dostępne jest już w całym polskim ecommerce. W tym roku BLIK osiągnął 35 proc. udziału w płatnościach w internecie. Dostępny jest już także w 2/3 terminali płatniczych oraz w 95 proc. bankomatów. Banki udostępniające BLIKA mają blisko 13 mln. użytkowników aplikacji mobilnych, którzy przynajmniej raz w miesiącu się do nich logują.
BLIK zamyka trzeci kwartał 2019 roku ze wzrostami we wszystkich kanałach. Blisko 40 mln. transakcji odnotowano w ecommerce – rok to roku to wzrost o 126 proc. Płatności za zakupy w internecie stanowiły w tym okresie 70 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM.
– BLIK jest najchętniej wybieraną metodą płatności w sieci. Zgodnie z danymi NBP, jest wykorzystywany częściej niż karty płatnicze. Badania Mobile Institute pokazują także, że jest dla Polaków preferowaną i najwygodniejszą metodą płatności w ecommerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – Ta popularność przekłada się także na zainteresowanie udostępnianiem BLIKA przez zagranicznych operatorów płatności. W tym kwartale pozyskaliśmy pierwszego globalnego partnera w ecommerce – brytyjską firmę PPRO. Dzięki tej współpracy użytkownicy BLIKA będą mogli płacić nim w wielu globalnych platformach ecommerce – dodaje.
Niesamowity wzrost BLIKA po trzech kwartałach 2019 r. więcej transakcji niż w pierwszych 4 latach!
W trzecim kwartale o 212 proc. rok do roku wzrosła liczba przelewów na numer telefonu BLIK. Było ich 4,3 mln. Łącznie w tym roku użytkownicy zrealizowali już 10,5 mln. natychmiastowych przelewów, przy których nie trzeba znać numeru rachunku bankowego odbiorcy. Rozwiązanie udostępnia już 8 banków, a jeszcze w tym roku dołączy kolejny. Obecnie są to Alior Bank, Bank Millennium, Credit Agricole, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska, a także Getin Bank, który udostępnił rozwiązanie w połowie listopada. Przelew na numer telefonu BLIK to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób na rozliczenia między użytkownikami.
– W najbliższym czasie przekazywanie pieniędzy BLIKIEM stanie się jeszcze bardziej funkcjonalne i użyteczne. Pracujemy nad rozwiązaniami, które zmienią sposób, w jaki ludzie będą natychmiastowo oddawać sobie pieniądze – zaznacza Dariusz Mazurkiewicz.
Ponad 6 milionów razy klienci zapłacili BLIKIEM w terminalach, w sklepach stacjonarnych – to wzrost o 338 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2019 roku. BLIK dostępny jest już w ponad 500 tys. terminali płatniczych. Już niedługo użyteczność płacenia BLIKIEM w tradycyjnych sklepach będzie jeszcze większa. W 2020 roku BLIKIEM można będzie płacić zbliżeniowo i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.
Ponad 6,8 miliona razy w trzecim kwartale użytkownicy wypłacali BLIKIEM pieniądze z bankomatów. Rok do roku to wzrost o 66 proc. Klienci mogą obecnie skorzystać z BLIKA już w ponad 20 tys. bankomatów w całej Polsce – to 95 proc. wszystkich bankomatów w Polsce.
W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIKA średnio 615 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu aż 841 tys. razy. Średnia kwota transakcji BLIKIEM w trzecim kwartale to 136 zł.
Od początku 2019 roku użytkownicy zrealizowali 146 mln. transakcji BLIKIEM. To o 11 milionów więcej niż łącznie w pierwszych 4 latach funkcjonowania systemu.
Całą prezentację z wynikami BLIKA za 3 kwartał 2019 r. możesz obejrzeć poniżej:
Przeczytaj także:
Blisko 90 mln transakcji BLIKIEM w pół roku – tyle ile w całym roku 2018
źródło: informacja prasowa