Już po raz dwudziesty trzeci 21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Telewizji. Dzień ten został ustanowiony w 1996 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych w dowód uznania roli, jaką pełni telewizja zwracając uwagę opinii publicznej na istotne kwestie gospodarcze i społeczne.
Co roku globalne organizacje ACT (Association of Commercial Television), egta (Association of TV and radio sales houses) oraz EBU (European Broadcaster Union) łączą siły w celu promowania święta telewizji na świecie.
W tym roku Światowy Dzień Telewizji obchodzony jest pod hasłem „różnorodności”. W szczególny sposób podkreślane są jej dwa wymiary:
- różnorodność kontentu – jakościowe, bezpieczne treści, które wzbudzają ciekawość i zaangażowanie widzów,
- różnorodność społeczna – temat coraz częściej podejmowany w produkcjach telewizyjnych i reklamach.
Podczas obchodów Światowego Dnia Telewizji temat różnorodności społecznej prezentuje i pogłębia artykuł „Różnorodność społeczna w reklamie” opublikowany w przeddzień Światowego Dnia Telewizji.
Może Cię zainteresować także:
Coraz więcej postaci LGBTQ w serialach telewizyjnych [GLAAD, 2019]
21 listopada to jednocześnie trzeci jubileusz powstania pierwszej w Polsce platformy wiedzy i inspiracji tv.tvnmedia.pl, która jest częścią projektu tv♥ powołanego przez TVN Media.
Trzeci rok działalności platformy tv.tvnmedia.pl to także kontynuacja owocnej współpracy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach cykli #opiniejuroraeffie oraz #imaginationday. Projekty te na stałe wpisały się w świadomość branży, gromadząc unikalny kontent towarzyszący najważniejszym wydarzeniom rynkowym: konkursowi Effie Awards oraz Imagination Day.
Więcej o obchodach Światowego Dnia Telewizji 2019 znajdziesz na stronie: www.worldtelevisionday.com oraz na tv.tvnmedia.pl.
źródło: informacja prasowa TVN via World Television Day celebrates the diversity of TV content around the globe | The Global TV Group