Apple uruchamia nową muzyczną usługę streamingową „Apple Music for Business”, aby dostarczać muzykę do firm i sklepów detalicznych.
Apple Music będzie teraz oferowało także usługi dla firmami, aby mogły one odtwarzać muzykę na przykład w swoich sklepach detalicznych. W ramach partnerstwa z PlayNetwork firmy mogą zapisać się do planów Apple Music for Business na stronie applemusicforbusiness.apple i uzyskać licencjonowaną muzykę do odtwarzania w swoich lokalizacjach, przy czym Apple zapewnia wcześniej przygotowane listy odtwarzania, a nawet niestandardowe rekomendacje dopasowane do marki danego sklepu.
Firmy mogą kontrolować odtwarzaną muzykę za pomocą specjalnej aplikacji na iPhone’a lub iPada (link poniżej). Wall Street Journal zauważa, że program był testowany w pilotażu już przez jakiś czas i obecnie pojawia się w większej liczbie sklepów.
Warunki licencji konsumenckich w głównych serwisach streamingowych, takich jak Apple Music lub Spotify, nie zawierają postanowień dotyczących odtwarzania muzyki w lokalizacjach komercyjnych.
Przeczytaj także:
Różne warunki (takie licencje kosztują więcej pieniędzy za strumieniowanie) oznaczają, że firmy muszą zawierać umowy ze specjalnymi dostawcami, aby uzyskać legalną muzykę w sklepie. Zarówno Spotify, jak i Apple uruchomiły działy usług muzycznych, aby dotrzeć do odbiorców detalicznych.
Mówi się, że dom towarowy Harrods zaczął korzystać z usługi Apple Music for Business kilka tygodni temu.
Umowa obejmuje tworzenie niestandardowych list odtwarzania przez Apple’a w celu dopasowania do kultury sklepu. Harrods pokaże w sklepie billboardy promujące usługę Apple Music wśród klientów. Harrods otrzyma także prowizję partnerską, jeśli oznaczenia te doprowadzą do bezpłatnej rejestracji próbnej wśród klientów detalicznych.
Przykładowa playlista The Harrods Playlist ze sklepu Harrods:
źródła: 9TO5Mac via The Wall Street Journal