To już rok działalności Lime w Polsce [infografika]

Po roku działalności w Polsce Lime zmierzył dystans przebyty przez użytkowników i okazało się, że wyniósł on siedemnastokrotnie więcej niż odległość dzieląca Ziemię i Księżyc, a łączny czas wypożyczenia hulajnóg to około 90 lat.

Infografika: Rok Lime w Polsce (2019)

Firma podsumowuje okres od kiedy hulajnogi elektryczne pojawiły się na ulicach Wrocławia, Warszawy oraz Poznania.

Lime w liczbach

Rozpoczynając działalność we Wrocławiu, Warszawie i Poznaniu jesienią ubiegłego roku, Lime był pierwszym operatorem, oferującym polskim użytkownikom możliwość poruszania się na hulajnogach elektrycznych w przestrzeni miejskiej. W ciągu pierwszego roku działalności łączny czas wypożyczenia urządzeń Lime wyniósł ponad 32 tysiące dni, czyli niemal 90 lat, a dystans pokonany przez użytkowników umożliwiłby im okrążenie Polski 1895 razy.

Dane Lime pokazują, że hulajnogi elektryczne są wypożyczane przede wszystkim przez mieszkańców miast, którzy stanowią 84 procent wszystkich użytkowników. Jednocześnie są też dużą atrakcją dla turystów, pozwalając na niezwykle wygodne zwiedzanie. Aż 16 procent użytkowników to osoby odwiedzające polskie miasta, w których działa Lime. Świadczy o tym także fakt, że hulajnogi najczęściej są wypożyczane w soboty i służą przede wszystkim do dotarcia do centrum miasta, jego zabytkowych części, a także do centrów handlowych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że hulajnogi są dostępne praktycznie dla każdego, bez względu na jego wiek czy kondycję. Przykładowo średni wiek użytkownika w Polsce wynosi 31 lat, natomiast najstarszy reprezentant tej grupy ma 78 lat. Popularność hulajnóg Lime w Polsce jest zbliżona wśród kobiet i mężczyzn – jak wskazują statystyki firmy pierwsza grupa stanowi 46,5 procent użytkowników, a druga 53,5 procent.



– Ostatni rok był dla nas niezwykle intensywny, ale również bardzo udany. Postawiliśmy przed sobą ambitny cel wprowadzenia naszych usług w trzech miastach w Polsce, co zostało zrealizowane z sukcesem. Od tego czasu hulajnogi Lime na stałe wpisały się w krajobraz polskich miast i zyskały dużą popularność wśród użytkowników. Dane wskazują, że najbardziej aktywny z nich skorzystał z naszych hulajnóg aż 734 razy. Ogromnym sukcesem jest dla nas też to, jak wiele się przez ten rok nauczyliśmy – z operacyjnego punktu widzenia, ale przede wszystkim w zakresie lepszego zrozumienia potrzeb mieszkańców polskich miast oraz lokalnych władz i interesariuszy. Z ciekawością przyglądamy się dalszemu rozwojowi sektora mikromobilności i cieszymy się, że jesteśmy jego częścią – podsumowuje Paulina Mróz, dyrektor Lime w Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Może Cie zainteresować również:

Wykonano już 100 milionów przejazdów z Lime

Polskie miasta z perspektywy hulajnogi

Najważniejszymi powodami korzystania z elektrycznych hulajnóg są przyjemność oraz komfort użytkowania, wskazywane odpowiednio przez 34 i 28 procent użytkowników w Polsce, a także możliwość szybkiego dotarcia do miejsca docelowego (wg 28 procent użytkowników). Jak pokazują dane firmy, większość użytkowników kończy przejazdy w pobliżu domu (ok. 30 procent) oraz miejsca pracy (ok. 16 procent). Są też popularnym sposobem dojazdu do przystanków komunikacji miejskiej, uzupełniając w ten sposób już istniejący system transportu w miastach.

W wielu przypadkach hulajnoga służy do pokonania „ostatniego kilometra” w podróży przez miasto lub do szybkiego przemieszczenia się na niewielką odległość z ominięciem korków, na przykład z przystanku tramwajowego do domu. Ma to odzwierciedlenie również w danych firmy, wskazujący, że przeciętny czas wypożyczenia hulajnóg w Polsce to 7 minut. Jednak i tu zdarzają się wyjątki, o czym świadczy najdłuższy przejazd wykonany przez użytkownika w Polsce, który miał długość aż 25 km.

Lime a miasta przyszłości

Hulajnogi elektryczne Lime stanowią ekologiczny i przyjazny sposób na poruszanie się po mieście, który wpływa na ograniczenie liczby aut na ulicach. Firma przebadała kwestię ograniczenia emisji dwutlenku węgla pochodzącego z transportu w polskich miastach, z których wynika, że użytkownicy Lime w Polsce zapobiegli emisji blisko 76 ton dwutlenku węgla. Przejazdy przy wykorzystaniu aplikacji Lime pozwoliły w tym okresie na zaoszczędzenie około 438 tys. litrów paliwa.

Jak wskazują statystyki globalne, prawie połowa użytkowników korzysta z Lime, aby uzyskać dostęp do transportu publicznego, podczas gdy jedna czwarta z nich deklaruje, że przejazdy hulajnogami zastępują im podróż samochodem. Jeśli weźmiemy pod uwagę również przejazdy wynajmowanymi autami (z carsharingu) i taksówkami, hulajnogi umożliwiają zastąpienie 40 procent przejazdów samochodami. Tym samym usługi Lime wpisują się w kierunek, w którym rozwijają się dzisiejsze miasta, dążące do zapewnienia systemu komunikacji przyjaznego zarówno dla środowiska, jak i mieszkańców przestrzeni miejskiej.

– Po roku obecności w Polsce widzimy, że sektor mikromobliności rozwija się niezwykle szybko i jest przyszłością współczesnych miast. Kluczowe dla nas w tym kontekście są partnerskie relacje z przedstawicielami miast, bo widzimy, że mamy wspólne cele: ograniczenie korków, poprawę jakości powietrza i zwiększenie mobilności mieszkańców. Nasze najnowsze dane wyraźnie wskazują, że hulajnogi Lime odpowiadają na wyzwania stojące przed miastami, które coraz aktywniej przekonują mieszkańców do rezygnacji z samochodu –  komentuje Jakub Olek, Regional Government Relations Director, Europe East & Middle East and Africa w Lime.

źródło: informacja prasowa

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj