Problem z logowaniem do Apple Music lub Apple TV+ po reinstalacji systemu?

Co zrobić, jeśli masz problem z zalogowaniem się do usług Apple Music, iTunes lub Apple TV+ po tym jak zainstalowałeś świeżą kopię systemu?

Logowanie za pomocą Apple ID do Apple Music i Apple TV+

Ostatnio napotkałem na bardzo nietypowy problem związany z zalogowaniem się do usług Apple Music i Apple TV+ po zainstalowaniu świeżej kopii systemu macOS Catalina 10.15. Ale po kolei!

Zainstalowałem całkowicie świeżą kopię systemu wybierając opcję uaktualnienia do najnowszej wersji systemu macOS zgodnej z komputerem Mac (czyli wybierając opcję: Option+⌘+R) i postępując zgodnie z instrukcją na stronie pomocy Apple’a.

Po ponownym uruchomieniu przyszedł czas na konfigurację komputera Mac. W tym przypadku nie przywracałem backupu, konfigurowałem komputer jako nowe urządzenie logując się tym samym co poprzednio Apple ID. Po przejściu szybkiej konfiguracji (w tym zalogowaniu się do iCloud) miałem czysty system w najnowszej wersji, ale ku mojemu zdziwieniu nie było możlwie zalogowanie się do Apple Music i Apple TV+, pomimo, że w innych usługach konto było automatycznie skonfigurowane.

Pojawiały się błędy związane z tym, że iTunes nie ma dostępu do sieci (błąd 11556) oraz dziwne komunikaty w stylu **FUSE.Error.GenericDataError**. Wybierając z menu Konto → Zaloguj się można było wpisac Apple ID oraz hasło, ale po zatwierdzeniu nic się nie działo…

Po kilku próbach restartu i usuwaniu rozmaitych plików, znalazłem rozwiązanie, które umożliwiło normalne zalogowanie do tych usług. Jeśli masz podobny problem, to poniższe czynności powinny Ci pomóc!

  1. Wybierz w Menu  (symbol jabłka) → Preferencje systemoweUżytkownicy i grupy (kliknij w kłódkę aby dokonać zmian) i za pomocą znaku [+] w lewym dolnym rogu dodaj nowe konto administratora.
  2. Wyloguj się z obecnego konta i zaloguj na nowo założone konto, ale nie loguj się tam za pomocą Apple ID podczas konfiguracji!
  3. Na nowym koncie administratora wybierz ponownie w Menu  (symbol jabłka) → Preferencje systemoweUżytkownicy i grupy (kliknij w kłódkę aby dokonać zmian) i za pomocą znaku [-] w lewym dolnym rogu usuń stare konto (to, na którym nie mogłeś zalogować się do usług Apple Music i Apple TV+).
  4. Na nowym koncie otwórz Apple TV+ lub Apple Music i spróbuj zalogować się do nich za pomocą Apple ID. Powinno się udać!
  5. W preferencjach możesz zostać poproszony o podanie hasła do iCloud.

W przypadku reinstalacji może pojawić się także problem z synchronizacją Pęku kluczy, ale póki co nie zalazłem innych rozwiązań niż te, które są na oficjalnej stronie pomocy (Jeśli nie widzisz swoich danych w pęku kluczy iCloud) i forum dyskusyjnym Apple’a (I can’t turn off iCloud keychain).