Słuchawki bezprzewodowe AirPods są niekwestionowanym zwycięzcą w tej kategorii – Apple cieszyło się prawie 16 mln sprzedanych sztuk swoich urządzeń (w tym Beats).
Kiedy Apple zaprezentowało słuchawki bezprzewodowe AirPods pierwszej generacji w 2016 roku, spotkały się one z licznymi pochwałami, głosami krytyki a nawet kpin. Ich charakterystyczny wygląd szybko sprawił, że stały się one przedmiotem niezliczonej ilości żartów, w większości z udziałem ludzi ze szczoteczkami do zębów wystającymi z uszu.
Trzy lata później Apple może śmiać się z tych żartów, wiedząc, że AirPodsy odniosły ogromny sukces, który natychmiast doprowadził Apple’a do wejścia na szczyt rynku słuchawek bezprzewodowych.
Co więcej, słuchawki AirPods były jednym z pierwszych produktów całkowicie nowej kategorii, a mianowicie inteligentnych słuchawek dousznych, które służą do czegoś więcej niż tylko odtwarzania dźwięku stereo, np. podłączanie użytkownika do inteligentnego asystenta, śledzenie sprawności lub tłumaczenie języków w czasie rzeczywistym.
Według szacunków IDC, Apple dominuje w tej kategorii. W drugim kwartale 2019 roku Apple (w tym Beats) dostarczyło 15,9 miliona takich urządzeń, co oznacza ogromną przewagę nad najbliższymi konkurentami: Samsungiem (3,3 miliona) i Xiaomi (2,1 miliona).
Przeczytaj także:
Łączna liczba przesyłek w kategorii słuchawek bezprzewodowych wyniosła 31,8 mln w drugim kwartale br., w porównaniu z zaledwie 9,1 mln w drugim kwartale 2018 r.
Może Cię zainteresować także: AirPods Pro w cenie 1249 zł od 30 października!
źródło: Statista (1)