Apple ogłosiło wyniki za 4Q fiskalny (3Q kalendarzowy) 2019 roku: 13,7 mld USD zysku z przychodów w wysokości 64 mld USD! Przychody z usług są najwyższe w historii!
W minionym kwartale Apple odnotowało przychody w wysokości 64 mld USD i kwartalny zysk netto w wysokości 13,7 mld USD, czyli 3,03 USD na akcję, w porównaniu do przychodów 62,9 mld USD i kwartalny zysk netto w wysokości 14,1 mld USD, czyli 2,91 USD na akcję w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Zysk na akcję ustanowił nowy rekord w czwartym kwartale, podczas gdy przychody z usług ustanowiły rekord kwartalny!
Usługi Apple’a, w skład których wchodzą między innymi Apple Pay, Apple Music, iTunes i App Store, osiągnęły najwyższy w historii przychód w 4. kwartale finansowym firmy.
Urządzenia do noszenia (wearables), takie jak Apple Watch, Beats i AirPods, również wygenerowały rekordowe przychody, zwiększając się o 40 proc. z roku na rok. Co więcej, Apple zgromadziło na swojej platformie 450 milionów płatnych subskrybentów.
Marża brutto na kwartał wyniosła 38,0 procent, w porównaniu do 38,3 procent w analogicznym kwartale ubiegłego roku, przy 60% przychodach ze sprzedaży międzynarodowej. Apple zadeklarowało również zbliżającą się wypłatę dywidendy w wysokości 0,77 USD na akcję, płatną 14 listopada dla akcjonariuszy.
Minął rok od kiedy Apple zmieniło sposób, w jaki raportuje swoje wyniki, a firma nie dostarcza już danych o sprzedaży jednostkowej dla iPhone’a, iPada i Maca. W rezultacie Apple podaje dane dotyczące przychodów tylko dla różnych segmentów, pozostawiając analitykom oszacowanie sprzedaży jednostkowej na podstawie własnych obliczeń.
Udział urządzeń w przychodach firmy Apple za 4Q fiskalny 2019 roku:
- iPhone: 52%
- usługi: 20%
- komputery Mac: 11%
- wearables, akcesoria (w tym domowe): 10%
- iPad: 7%
W całym roku obrotowym Apple wygenerowało 260,2 mld USD sprzedaży przy 55,3 mld USD dochodu netto, w porównaniu do 265,5 mld USD sprzedaży i 59,5 mld USD dochodu netto w roku finansowym 2018.
źródła: Apple Newsroom (1) via Statista (2)

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.