Liczba użytkowników Facebooka w 3Q 2019 r. wyniosła 2,45 mld

Pomimo trwających kryzysów wizerunkowych, Facebook stale się rozwijał w trzecim kwartale 2019 roku, co pokazuje, że reakcja mediów niekoniecznie oznacza słabe wyniki biznesowe.

Liczba użytkowników Facebooka 3Q 2019 r.

W 3. kwartale Facebook miał już 2,45 miliarda użytkowników miesięcznie, co stanowi wzrost o 1,65 proc. z 2,41 miliarda w drugim kwartale 2019 roku, kiedy wzrósł o 1,6 proc., a teraz ma 1,62 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, co stanowi wzrost o 2 proc. z 1,587 miliardów w ostatnim kwartale, kiedy liczba ta wzrosła o 1,6 proc. Facebook osiągnął 17,652 miliardów dolarów przychodów, o 29 proc. więcej niż rok wcześniej, przy 2,12 USD zysku na akcję.

Zarobki Facebooka przewyższyły oczekiwania w porównaniu z konsensusowymi szacunkami Refinitiv na poziomie 17,37 mld USD przychodów i 1,91 USD zysku na akcję. Facebook zarobił 6 miliardów dolarów zysku po tym, jak zebrał tylko 2,6 miliarda dolarów w ostatnim kwartale dzięki rozliczeniu SEC.

Facebook zyskał 2 miliony nowych użytkowników na każdym z głównych rynków USA i Kanady oraz w Europie, które napędzają jego działalność. Średni przychód na użytkownika wzrósł na wszystkich rynkach, co dobrze wróży zdolności Facebooka do zarabiania.

Facebook twierdzi, że już 2,2 miliarda użytkowników korzysta codziennie z Facebooka, Instagrama, WhatsApp lub Messenger, a 2,8 miliarda korzysta z całej rodziny aplikacji tej firmy każdego miesiąca. To więcej niż 2,1 miliarda i 2,7 miliarda w ostatnim kwartale. Facebookowi udało się osiągać duże wzrosty, mimo że staje w obliczu rosnącej konkurencji ze strony ożywionego Snapchata, a ostatnio także TikToka. Jednak ci rywale mogą mieć większe znaczenie w porównaniu z Instagramem, dla którego Facebook rutynowo nie ujawnia statystyk użytkowników.

Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych (3Q 2019)

Ogłoszenie zarobków Facebooka zostało nieco przyćmione przez prezesa Twittera, Jacka Dorseya, który ogłosił, że zakazuje wszelkich reklam politycznych – coś, co zrobiły już wcześniej serwisy społecznościowe. Ten ruch jest sprzeczny ze zdecydowanym wsparciem prezesa Facebooka Marka Zuckerberga i za umożliwianiem  politykom rozpowszechniania dezinformacji bez sprawdzania faktów za pośrednictwem reklam na Facebooku. Powinno to wywrzeć dodatkową presję na Facebooka, aby przemyślał swoją politykę.

Facebook ARPU 3Q 2019

źródło: Facebook Reports Third Quarter 2019 Results via TechCrunch