PKO BP edukuje o cyberbezpieczeństwie w grze „Bitwa o Neta”

„Bitwa o Neta” to gra edukacyjna online, z zakresu cyberbezpieczeństwa – powstała z myślą o młodzieży w wieku 13-16 lat, ale sprawdzić się w tej rozgrywce powinien każdy internauta.

Gra Bitwa o Neta PKO BP

Gra „Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów. W niewymuszony i atrakcyjny dla młodych sposób gra porusza ważne aspekty związane z codziennym „surfowaniem” po internecie, takie jak: jak konieczność ochrony swoich danych osobowych, instalacja programów antywirusowych na urządzeniach czy otwieranie załączników wiadomości z nieznanych źródeł.

Grający stają się adeptami Akademii Cyberbezpieczeństwa, w której zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do tego, by uratować Internet. Swój wynik mogą zapisać w rankingu lub udostępnić znajomym. Zawsze jednak warto dokładnie przeczytać komunikat przed publikacją – na nieuważnych graczy czekają niespodzianki.

Wraz z kolejnymi sukcesami adepta tempo rozgrywki rośnie, a w grze pojawiają się nowe plansze. „Bitwa o Neta” dostępna jest nieodpłatnie poprzez komunikator Messenger dla wszystkich, którzy pragną stoczyć walkę z cyberzłem i uratować internet.


Dlaczego warto mówić o cyberbezpieczeństwie?

— Naturalną konsekwencją udostępniania młodym bankowości internetowej iPKO i mobilnej – IKO jest dla nas edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa. Chcemy zwrócić nastolatkom uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii. Coraz szerszy i powszechniejszy dostęp do usług internetowych wymaga pogłębienia kompetencji cyfrowych wśród tej grupy wiekowej. Gra „Bitwa o Neta” nam w tym pomoże – mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji w PKO Banku Polskim.

Według komunikatu CBOS („Dzieci i młodzież w internecie – korzystanie i zagrożenia z perspektywy opiekunów z października 2018 roku) z internetu korzysta najwięcej dzieci właśnie w wieku od 13 do 15 lat (94 proc.). Ich opiekunowie zaniepokojeni są nie tylko wydłużającym się czasem jaki nastolatki spędzają przed ekranami komputerów i smartfonów.

Gra „Bitwa o Neta” PKO BP

Jedna czwarta ich obaw (wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2015) dotyczy zagrożeń związanych z bezpieczeństwem informacji i finansów podopiecznych, w tym z upublicznieniem prywatnych informacji, wykorzystaniem przez kogoś danych osobowych w sposób szkodliwy (4 proc.).

PKO BP ma już 4 mln aktywnych instalacji aplikacji IKO

To pierwsze tego rodzaju korporacyjne wykorzystanie Messengera z zakresu bezpiecznego i świadomego korzystania z internetu przez pokolenie 3.0. Gra „Bitwa o Neta” łączy w sobie jednocześnie elementy rozrywki i edukacji. W tym przypadku, forma przekazywania wiedzy dostosowana została do gustu i sposobu konsumowania treści internetowych przez młodzież w wieku 13-16 lat, która najczęściej loguje się do sieci poszukując rozrywki (za: raport NASK „Rodzice Nastolatków 3.0”).

źródło: informacja prasowa

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj