Spotify ma już 113 mln użytkowników płatnej wersji Premium

Spotify ogłosiło dziś kwartalne zyski za III kwartał w wysokości 60 mln USD, firma twierdzi także, że zyskała  około dwa razy więcej subskrybentów niż Apple Music.

Pod koniec września Spotify odnotowało 113 milionów użytkowników płacących za dostęp do płatnej wersji serwisu – w porównaniu ze 108 milionami subskrybentów na koniec czerwca i 100 mln na koniec kwietnia br.

W sumie, ze Spotify korzysta 248 milionów subskrybentów. Wzrost był napędzany przez podcasty, które również zwiększyły zaangażowanie użytkowników. Firma twierdzi również, że wskaźnik zaangażowania jest około dwa razy większy niż w przypadku Apple Music.

W porównaniu do 113 milionów subskrybentów Spotify, Apple Music ma około 60 milionów subskrybentów.

Spotify nie wspomina w komunikacie prasowym, że oferuje duże rabaty i prowadzi różne kampanie marketingowe w celu napędzania swojego wzrostu. Firma oferuje nowym subskrybentom bezpłatne Google Home mini, aby przyspieszyć rozwój. Kampania została po raz pierwszy rozpoczęta przez firmę w zeszłym roku, ale od czasu do czasu prowadzi ją ze względu na jej popularność.

Wyniki Spotify za 3Q 2019 (infografika)

źródło: Spotify – Spotify Technology S.A. Announces Financial Results for Third Quarter 2019, Spotify Reports Third Quarter 2019 Earnings