Przygotuj się na zmiany w reklamach automatycznych AdSense!

Reklamy automatyczne działają teraz z wykorzystaniem dowolnego kodu reklamy – sprawdź swoje nowe ustawienia przed 10 listopada 2019 r.

Reklamy automatyczne AdSense

Google zmodyfikowało reklamy automatyczne, dzięki czemu mogą teraz działać z wykorzystaniem dowolnego kodu reklamy. Dowiedz się więcej o tej funkcji oraz ograniczeniach reklam automatycznych i kodu jednostki reklamowej. Możesz obecnie korzystać ze wszystkich zalet nowych funkcji reklam automatycznych w całej witrynie bez konieczności umieszczania w niej dodatkowego kodu. Oznacza to też, że jeśli w witrynie masz włączone reklamy automatyczne, będą się one wyświetlać samoczynnie również na stronach zawierających tylko standardowe jednostki reklamowe.

Zalety reklam automatycznych:

  • Mogą zwiększać Twoje przychody. Reklamy automatyczne analizują Twoje strony i znajdują nowe miejsca do wyświetlania reklam na podstawie układu strony, treści i istniejących reklam Google.
  • Są łatwe w obsłudze. Aby rozpocząć, wystarczy umieścić tylko jeden fragment kodu reklamy. Gdy to zrobisz, reklamy automatyczne będą samoczynnie dostosowywać się do zmian wprowadzanych przez Ciebie w witrynie i w ustawieniach reklam.
  • Umożliwiają dopasowywanie reklam do witryny. Ustawienia reklam automatycznych dają Ci kontrolę nad tym, gdzie w witrynie wyświetlają się reklamy.
  • Są dostosowane do komórek. Reklamy automatyczne dostosowują się samoczynnie do każdego rozmiaru ekranu. Obejmują one też formaty przeznaczone wyłącznie na komórki, np. reklamy zakotwiczone i winietowe.

Jak działają reklamy automatyczne?

Reklamy automatyczne korzystają z opracowanej przez Google inteligentnej technologii, by:


  • poznać strukturę strony;
  • wykryć reklamy Google już umieszczone w Twojej witrynie (pamiętaj, że nie możemy wykryć reklam z innych sieci reklamowych);
  • automatycznie umieszczać nowe reklamy w witrynie, kierując się różnymi elementami, takimi jak układ strony, ilość treści w witrynie oraz wyświetlane już reklamy Google.

Jak ustawić niespersonalizowane reklamy Adsense na stronie WWW?

Co musisz zrobić?

Musisz zweryfikować nowe ustawienia przed upływem terminu wskazanego na karcie „Przygotuj się na ciekawe zmiany w reklamach automatycznych” na stronie głównej Twojego konta. Po tej dacie spróbujemy dopasować nowe ustawienia reklam automatycznych do Twoich bieżących ustawień. Jeśli chcesz korzystać z reklam automatycznych tylko w części witryny, pamiętaj, że nowe ustawienie może wdrożyć te reklamy w całej witrynie. Jeśli nie chcesz wyświetlać reklam automatycznych na określonych stronach, wyklucz odpowiednie adresy URL, korzystając z nowych ustawień.

Uwaga: może się nie udać dokładnie dopasować ustawień w całej Twojej witrynie. Aby upewnić się, że masz w witrynie odpowiednią konfigurację reklam, wykonaj na swoim koncie procedurę jej sprawdzenia. Musisz przez nią przejść tylko raz. W przyszłości będziesz móc zmieniać ustawienia na stronie Reklamy.

Komunikat dotyczący reklam automatycznych (Ustawienia do 10 listopada 2019 r.)

Komunikat dotyczący reklam automatycznych (Ustawienia do 10 listopada 2019 r.)

Jak sprawdzić nowe ustawienia?

  1. Zaloguj się na konto AdSense.
  2. Na karcie „Przygotuj się na ciekawe zmiany w reklamach automatycznych” na swojej stronie głównej kliknij Sprawdź.
  3. Wyświetl listę witryn, w których przypadku nie udało się nam dopasować części dotychczasowych ustawień reklam. Pamiętaj, że ta lista może nie zawierać niektórych Twoich witryn.
  4. W przypadku każdej witryny:
  5. Kliknij Zapisz i zastosuj ustawienia.

Uwaga: mimo że reklamy automatyczne działają teraz z wykorzystaniem dowolnego kodu reklamy, zalecamy używanie kodu AdSense we wszystkich nowych witrynach.

Informacje o kodzie AdSense

„Kod AdSense” to nazwa fragmentu kodu HTML, który umieszczasz w witrynie, by korzystać z reklam automatycznych i innych funkcji AdSense. Jeśli używasz AdSense od jakiegoś czasu, możesz znać ten kod pod jego poprzednią nazwą: „kod reklam automatycznych”. Aby w pełni korzystać z potencjału AdSense, umieść kod AdSense na każdej stronie swojej witryny.

Oto przykład nowego kodu reklam automatycznych:

<script data-ad-client=”ca-pub-1234567890123456″ async src=”https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js”></script>

Reklamy automatyczne zapewniają prosty i nowatorski sposób zarabiania na własnych treściach. W przypadku reklam tego rodzaju umieszczasz tylko jeden fragment kodu na wszystkich stronach w witrynie. Gdy to zrobisz, reklamy automatyczne będą skanować Twoją witrynę i automatycznie umieszczać reklamy tam, gdzie prawdopodobnie będą skuteczne i potencjalnie przyniosą większe przychody.

źródło: Google Adsense

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj