Bank PKO BP poinformował dzisiaj, że z jego aplikacji bankowości mobilnej korzysta już ponad 4 mln klientów, a przy okazji pochwalił się bardzo ciekawymi statystykami!
- Co pół sekundy płatność mobilna w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę – blisko 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji.
- Na koniec września 2019 roku liczba logowań do IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO.
- Aplikacja IKO ma już 4 mln aktywnych instalacji.
Co pół sekundy płatność mobilna w internecie, co minutę – 140 przelewów, co godzinę – prawie 100 tys. logowań, codziennie – 7,4 mln interakcji. W III kwartale 2019 roku liczba logowań do IKO była o 60 proc. większa niż do iPKO. Tak aktywni są klienci PKO i Inteligo korzystający z IKO – dzisiaj to już 4 miliony aktywnych aplikacji! IKO pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankowości mobilnej w Polsce.
Aplikacja nieustannie się rozwija zarówno pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 18,7 milionów razy.
Przeczytaj także:
Ranking liczby użytkowników bankowych aplikacji mobilnych w Polsce (4Q 2018)
– Klienci chętnie korzystają z IKO. To wszystko przekłada się na również na rekordową liczbę transakcji mobilnych i szybko rosnącą sprzedaż w tym kanale – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Łącznie w ciągu 6 lat klienci wykonali za pomocą IKO blisko 290 milionów transakcji mobilnych. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 140 przelewów, co godzinę logują się do aplikacji blisko 100 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 7,4 mln tapnięć.
Dużą popularnością cieszy się możliwość kupienia biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie.
Poza biletami, bank udostępnił w tym roku kilka innych nowości, z których chętnie korzystają klienci, takich jak dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenia wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty czy podłączenia karty kredytowej jako źródło dla transakcji BLIK.
Jeszcze w tym roku bank planuje uruchomić kilka kolejnych rozwiązań w IKO jak bilety parkingowe, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.
źródło: informacja prasowa