Firma Apple zaleca zaktualizowanie mobilnego systemu iOS na starszych iPhone’ach i iPadach, aby uniknąć problemów z lokalizacją, datą i godziną!
Od niedzieli 3 listopada 2019 roku, niektóre modele iPhone’ów i iPadów wprowadzone w 2012 roku lub wcześniej będą wymagać uaktualnienia systemu iOS w celu zachowania dokładnej lokalizacji GPS oraz poprawnej daty i godziny. Wynika to z problemu wyzerowania czasu GPS, który zaczął oddziaływać na produkty GPS innych producentów od 6 kwietnia 2019 roku.
Dotknięte tym problemem urządzenia Apple będą działać poprawnie do północy czasu UTC 3 listopada 2019 roku. Jeśli masz jedno z urządzeń wymienionych poniżej, szczególnie ważne jest uaktualnienie oprogramowania urządzenia do 3 listopada roku w celu zapewnienia poprawnych wskazań lokalizacji GPS, daty i czasu.
Jeśli do 3 listopada roku nie uaktualnisz oprogramowania do najnowszej wersji systemu iOS dostępnej dla danego urządzenia, niektóre modele mogą nie wskazywać poprawnego położenia GPS. Również funkcje polegające na poprawnej dacie i godzinie — takie jak synchronizowanie z usługą iCloud i pobieranie poczty e-mail — mogą nie działać.
Co więcej, urządzenia nieuaktualnione przed 3 listopada 2019 roku mogą nie odbierać bezprzewodowych uaktualnień oprogramowania. Z tego względu jedynym sposobem na uaktualnienie urządzenia będzie odtworzenie go za pomocą iTunes lub Findera przy użyciu połączenia zdalnego.
Sprawdź wersję systemu iOS na swoim urządzeniu! Po uaktualnieniu telefonu iPhone lub iPada możesz sprawdzić, czy uaktualnienie przebiegło pomyślnie. W tym celu otwórz aplikację Ustawienia → Ogólne → To urządzenie. Sprawdź numer widoczny obok pozycji Wersja oprogramowania.
Wersją uaktualnionego oprogramowania powinno być 10.3.4 lub 9.3.6, w zależności od urządzenia. Jeśli nie masz pewności, które urządzenie posiadasz, możesz zidentyfikować model telefonu iPhone lub zidentyfikować model iPada.
Ten problem nie dotyczy iPoda touch ani żadnego modelu iPada obsługującego tylko funkcję Wi-Fi. Nie dotyczy też urządzeń z systemem iOS, których nie ma na powyższej liście.
źródło: Apple Support (1)