Liczba użytkowników popularnych serwisów społecznościowych (3Q 2019)

Ilu aktywnych użytkowników mają popularne serwisy mediów społecznościowych na świecie, według stanu na 3. kwartał 2019 r. – Facebook Inc. wciąż dominuje w branży.

Liczba użytkowników serwisów społecznościowych na świecie (3Q 2019)

Facebook Inc. to dzisiaj coś więcej niż sieć społecznościowa – dobrze ilustruje to powyższy wykres. Dzięki takim aplikacjom jak WhatsApp, Instagram i oczywiście Facebookowi i Messengerowi firma jest dzisiaj właścicielem czterech największych na świecie serwisów społecznościowych (w tym komunikatorów mobilnych).

Z samego Facebooka korzysta prawie 2,4 mld osób miesięcznie, a WhatsApp i Messenger przekroczyły liczbę miliarda użytkowników (według danych zebranych przez DataReportal).

Tencent, chińska firma odpowiedzialna za WeChat, Qzone i komunikator QQ, może pochwalić się łącznie ponad 2 miliardami użytkowników, ale nadal nie jest tak blisko globalnego zasięgu jaki ma Facebook.



Cechą wspólną wszystkich usług wymienionych na poniższej liście jest ich ogromna atrakcyjność dla reklamodawców. Nie tylko wszyscy mogą się poszczycić setkami milionów użytkowników, ale także mają możliwość kierowania reklam na określone grupy na podstawie upodobań i wcześniejszych zachowań. Właśnie dlatego znaczenie reklamy w mediach społecznościowych ogromnie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat. W samych Stanach Zjednoczonych oczekiwano, że przychody z reklam w mediach społecznościowych osiągną 34,9 mld USD w 2019 roku, a dalszy wzrost nastąpi w 2020 roku i później.

Przeczytaj także:

Liczba użytkowników Facebooka wynosi 2,4 mld i ciągle rośnie (stan na 2Q 2019)

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników serwisów społecznościowych (3Q 2019):

  1. Facebook 2,375 mld
  2. WhatsApp 1,6 mld
  3. Messenger 1,3 mld
  4. WeChat 1,112 mld
  5. Instagram 1,0 mld
  6. QQ 823 mln
  7. QZone 572 mln
  8. Tik Tok 500 mln
  9. Weibo 465 mln
  10. Reddit 330 mln
  11. Twitter 330 mln

źródło: Statista (1)

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj