Jak naprawić błąd przy sprawdzaniu uaktualnień systemu iOS lub iPadOS?

Sprawdź, co zrobić jeśli nie możesz pobrać aktualizacji systemu iOS lub iPadOS i pojawia się błąd „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień”?

Błąd podczas sprawdzania aktualizacji systemu iOS lub iPadOS:
Błąd podczas sprawdzania aktualizacji systemu iOS lub iPadOS: „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień”

Jak naprawić błąd występujący podczas aktualizacji systemu iOS 13 (lub iPadOS 13) i nowszego, który objawia się pojawianiem się komunikatu: „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień – Wystąpił błąd podczas sprawdzania dostępności uaktualnień oprogramowania.” (wersja ang. błędu: Unable to Check for Update. An error occurred while checking for a software update.).

Krótko po publicznej premierze finalnej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS 13 (oraz iPadOS 13) w zeszłym tygodniu Apple udostępniło już dwie poprawki iOS 13.1 oraz iOS 13.1.1 (analogicznie iPadOS 13.1.1), aby naprawić pewne problemy z niezawodnością, bezpieczeństwem i wydajnością najnowszego oprogramowania iPhone’a.

Jednak podczas próby sprawdzenia i pobrania aktualizacji niektórzy użytkownicy widzą błąd Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień. Oto, jak to naprawić.

Wygląda na to, że szczególnie użytkownicy systemu iOS 13 mają problemy z uaktualnieniem w trybie OTA swoich urządzeń do systemu iOS 13.1 lub nowszego. Błąd dotyka zarówno starszych iPhone’ów jak i nowych iPhone’ów 11 i iPhone’ów 11 Pro.

1 na 5 urządzeń z iOS-em ma już zainstalowany system iOS 13

Jak naprawić błąd utrudniający sprawdzenie aktualizacji systemu iOS?

  1. Jeśli chcesz natychmiast dokonać aktualizacji, podłącz iPhone’a lub iPada do komputera.
  2. Zaktualizuj urządzenie za pomocą oprogramowania iTunes, klikając przycisk „Sprawdź uaktualnienia”.

Wcześniej możesz spróbować zrobić twardy reset urządzenia (ponowne uruchomienia) albo wyzerowanie ustawień sieciowych w Ustawieniach iPada lub iPhone’a.

Spróbuj ponownie uaktualnić urządzenie przy użyciu tej samej sieci. Jeśli nadal wyświetlany jest jeden z tych komunikatów, spróbuj uaktualnić urządzenie przy użyciu innej sieci lub uaktualnij urządzenie za pomocą aplikacji iTunes. Jeśli problem pojawia się ponownie po próbie uaktualnienia z użyciem różnych sieci, usuń uaktualnienie.

Możesz widzieć poniższe błędy podczas próby aktualizacji systemu iOS:

  • „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień. Wystąpił błąd podczas sprawdzania dostępności uaktualnień oprogramowania”.
  •  „Nie można zweryfikować uaktualnienia. Weryfikacja iOS nie powiodła się; nie masz już połączenia z Internetem”.
Błędy przy aktualizacji systemu iOS
Błędy przy aktualizacji systemu iOS

Jeśli nadal nie możesz zainstalować najnowszej wersji systemu iOS, spróbuj ponownie pobrać uaktualnienie, usuwając plik uaktualnienia:

  • Wybierz kolejno opcje Ustawienia → Ogólne → [nazwa urządzenia] (pamięć).
  • Na liście aplikacji znajdź uaktualnienie systemu iOS lub iPadOS.
  • Stuknij uaktualnienie systemu iOS, a następnie stuknij opcję Usuń uaktualnienie.
  • Wybierz kolejno opcje Ustawienia → Ogólne →Uaktualnienia i pobierz najnowsze uaktualnienie systemu iOS (lub iPadOS).

Jednak w większości przypadków pomaga tylko aktualizacja iOS-a lub iPadOS-a za pomocą programu iTunes.

Więcej przeczytasz w artykule pomocy: Pomoc dotycząca bezprzewodowych uaktualnień systemu iOS.