Sprawdź, co zrobić jeśli nie możesz pobrać aktualizacji systemu iOS lub iPadOS i pojawia się błąd „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień”?

Jak naprawić błąd występujący podczas aktualizacji systemu iOS 13 (lub iPadOS 13) i nowszego, który objawia się pojawianiem się komunikatu: „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień – Wystąpił błąd podczas sprawdzania dostępności uaktualnień oprogramowania.” (wersja ang. błędu: Unable to Check for Update. An error occurred while checking for a software update.).
Krótko po publicznej premierze finalnej wersji mobilnego systemu operacyjnego iOS 13 (oraz iPadOS 13) w zeszłym tygodniu Apple udostępniło już dwie poprawki iOS 13.1 oraz iOS 13.1.1 (analogicznie iPadOS 13.1.1), aby naprawić pewne problemy z niezawodnością, bezpieczeństwem i wydajnością najnowszego oprogramowania iPhone’a.
Jednak podczas próby sprawdzenia i pobrania aktualizacji niektórzy użytkownicy widzą błąd Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień. Oto, jak to naprawić.
Wygląda na to, że szczególnie użytkownicy systemu iOS 13 mają problemy z uaktualnieniem w trybie OTA swoich urządzeń do systemu iOS 13.1 lub nowszego. Błąd dotyka zarówno starszych iPhone’ów jak i nowych iPhone’ów 11 i iPhone’ów 11 Pro.
Jak naprawić błąd utrudniający sprawdzenie aktualizacji systemu iOS?
- Jeśli chcesz natychmiast dokonać aktualizacji, podłącz iPhone’a lub iPada do komputera.
- Zaktualizuj urządzenie za pomocą oprogramowania iTunes, klikając przycisk „Sprawdź uaktualnienia”.
Wcześniej możesz spróbować zrobić twardy reset urządzenia (ponowne uruchomienia) albo wyzerowanie ustawień sieciowych w Ustawieniach iPada lub iPhone’a.
Spróbuj ponownie uaktualnić urządzenie przy użyciu tej samej sieci. Jeśli nadal wyświetlany jest jeden z tych komunikatów, spróbuj uaktualnić urządzenie przy użyciu innej sieci lub uaktualnij urządzenie za pomocą aplikacji iTunes. Jeśli problem pojawia się ponownie po próbie uaktualnienia z użyciem różnych sieci, usuń uaktualnienie.
Możesz widzieć poniższe błędy podczas próby aktualizacji systemu iOS:
- „Nie można sprawdzić dostępności uaktualnień. Wystąpił błąd podczas sprawdzania dostępności uaktualnień oprogramowania”.
- „Nie można zweryfikować uaktualnienia. Weryfikacja iOS nie powiodła się; nie masz już połączenia z Internetem”.

Jeśli nadal nie możesz zainstalować najnowszej wersji systemu iOS, spróbuj ponownie pobrać uaktualnienie, usuwając plik uaktualnienia:
- Wybierz kolejno opcje Ustawienia → Ogólne → [nazwa urządzenia] (pamięć).
- Na liście aplikacji znajdź uaktualnienie systemu iOS lub iPadOS.
- Stuknij uaktualnienie systemu iOS, a następnie stuknij opcję Usuń uaktualnienie.
- Wybierz kolejno opcje Ustawienia → Ogólne →Uaktualnienia i pobierz najnowsze uaktualnienie systemu iOS (lub iPadOS).
Jednak w większości przypadków pomaga tylko aktualizacja iOS-a lub iPadOS-a za pomocą programu iTunes.
Więcej przeczytasz w artykule pomocy: Pomoc dotycząca bezprzewodowych uaktualnień systemu iOS.

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.