Zobacz tegoroczne wyniki rankingu Przyjazny Bank „Newsweeka” 2019, w najważniejszych kategoriach, czyli Bank dla Kowalskiego, Banki w internecie i Bankowość mobilna!
Tegoroczna edycja naszego rankingu przyniosła bardzo wyraźną poprawę wyników całego bankowego peletonu. Takiego wzrostu średniej liczby zdobytych punktów, w relacji do ich maksimum we wszystkich kategoriach, nigdy dotąd nie było.
Największe niespodzianki to spektakularny awans banku Santander w bankowości tradycyjnej i internetowej, Alior Banku w mobilnej oraz PKO BP w hipotecznej. W sumie na najwyższym stopniu podium utrzymało się tylko dwóch zwycięzców sprzed roku.
Alior Bank SA jako jedyny bank został wyróżniony w każdej z kategorii! Zdobył pierwsze miejsca aż w dwóch „cyfrowych” kategoriach: Banki w internecie i Bankowość mobilna, zostawiając w tyle mBank czy Bank Millennium. Bank zdobył także 2. miejsce w kategorii Bank dla Kowalskiegotuż za Santaderem oraz 3. miejsce Banki hipoteczne, tuż za Pekao SA oraz PKO BP.
Zobacz także: Najlepsze banki w internecie i mobile’u w rankingu Newsweeka (2018)
Oto rozstrzygnięcia rankingu Przyjazny Bank „Newsweeka” 2019 – wyniki
Kategoria BANKI W INTERNECIE
W kategorii w której dla klientów najbardziej liczy się czas, łatwość i skuteczność wykonywania podstawowych operacji, ponownie i zdecydowanie triumfował Alior Bank, uzyskując we wszystkich aspektach obsługi 95 proc. maksymalnej liczby punktów, 2. miejsce zajął Santander Bank Polska a 3. miejsce Bank Millennium.

TOP 10 banków w kategorii – Banki w internecie:
Strzałkami zaznaczono spadek lub wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem: ↓ spadek, ↑ wzrost, ↔ bez zmian, – brak w zestawieniu.
- Alior Bank: 314 pkt. ↔
- Santander Bank Polska: 298 pkt. ↑
- Bank Millennium: 283 pkt. ↔
- BNP Paribas: 274,4 pkt. ↑
- Getin Bank: 249,6 pkt. ↓
- Nest bank: 237,2 pkt. ↑
- PKO BP: 223,2 pkt. ↑
- mBank: 212 pkt. ↓
- ING Bank Śląski: 211,8 pkt. ↓
- Inteligo: 205,8 pkt. ↑
Maksymalna liczba punktów do zdobycia – 331 pkt.
Kategoria BANKOWOŚĆ MOBILNA
W kategorii, która dla większości banków staje się wiodącą usługą dla młodszych pokoleń Polaków, zwycięzcą okazał się Alior Bank, o którego awansie aż z 10 pozycji zadecydowała zdecydowana poprawa ocen przyjazności i sprawności jego aplikacji, 2. miejsce – Getin Bank a 3. miejsce mBank.

TOP 10 banków w kategorii – Bankowość mobilna
Strzałkami zaznaczono spadek lub wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem: ↓ spadek, ↑ wzrost, ↔ bez zmian, – brak w zestawieniu.
- Alior Bank: 133,6 pkt. ↑
- Getin Bank: 119,5 pkt. ↔
- mBank: 118,4 pkt. ↑
- Bank Millennium: 118,2 pkt. ↓
- T-Mobile Usługi Bankowe: 112,5 pkt. ↑
- Eurobank: 107,7 pkt. ↓
- Inteligo: 106,3 pkt. ↑
- PKO BP: 106,2 pkt. ↓
- ING Bank Śląski: 106,1 pkt. ↓
- Santander Bank Polska: 102,5 pkt. ↓
Maksymalna liczba punktów do zdobycia – 157 pkt.
Kategoria BANK DLA KOWALSKIEGO
W kategorii łączącej obsługę klientów w placówce ze zdalnym przeprowadzaniem przez nich podstawowych operacji, niespodziewanym zwycięzcą okazał się Santander Bank Polska, który w ocenie audytorów radykalnie poprawił jakość świadczonych usług. 2. miejsce zajął Alior Bank, a 3. miejsce BNP Paribas.

Metodologia rankingu Newsweeka
Ranking „Przyjazny Bank „Newsweeka”, przygotowywany we współpracy z firmą badawczą Kantar Millward Brown, bazuje na na metodzie tajemniczego klienta. Wcielający się w tę rolę audytorzy testowali od czerwca do sierpnia usługi ponad dwudziestu banków. Te tradycyjne i najbardziej typowe – od otwarcia konta, przez wpłatę pieniędzy, po dokonanie przelewu oraz wysondowanie możliwości otrzymania kredytu mieszkaniowego – oceniali podczas ponad 280 wizyt w placówkach 15 banków oraz kontaktu z nimi przez infolinię i internet. Usługi bankowości internetowej i mobilnej testowane były w 18 bankach już tylko zdalnymi kanałami komunikacji i operacji. Jak co roku zakres i kryteria ocen były modyfikowane, tak aby podążać za zmianami trendów na rynku i potrzeb klientów. W tym roku, wśród wielu nowych funkcjonalności, testowana była np. możliwość zakładania konta podczas rozmowy wideo z doradcą.
Na każdym etapie audytorzy oceniali i punktowali jakość i funkcjonalność tych usług, a w tej edycji znacznie bardziej niż dotąd liczyły się ich subiektywne odczucia zadowolenia z kontaktu z bankiem, w placówce i poza nią. Suma tych punktów decydowała o pozycji banków w poszczególnych kategoriach rankingu.
W bankowości tradycyjnej najwyżej premiowane było zaangażowanie i kompetencje personelu ale też sprawność przeprowadzania podstawowych operacji. W usługach internetowych i mobilnych liczyła się przede wszystkim łatwość nawigacji po serwisie, efektywność kanałów kontaktu z bankiem systemu transakcyjnego oraz czas dokonywania operacji. A dodatkowo wszystkie nowe, wprowadzane przez banki usługi i funkcjonalności. W „hipotekach” z kolei najwyżej ocenialiśmy dociekliwość doradców a diagnozowaniu potrzeb klienta oraz sposób prezentacji oferty.
źródło tekstu: Newsweek Polska

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.