Google podwyższa rangę oryginalnych źródeł informacji w wyszukiwarce!

Firma Google zaktualizowała został m.in ranking wyszukiwarki pod kątem pozycjonowania oryginalnych źródeł oraz wskazówki dla testerów jakości.

Proces - notebook

Google wprowadziło zmiany, które pomogą lepiej rozpoznawać oryginalne źródła informacji i wyświetlać je w bardziej prominentnym miejscu w wyszukiwarce, a także sprawić, że pozostaną w wynikach na dłużej.

Wyszukiwarka Google została stworzona, aby zapewnić każdemu dostęp do oryginalnych i wartościowych informacji w internecie – w szczególności w wiadomościach, gdzie gigant zawsze stara się pokazywać różnorodne artykuły i źródła, aby zapewnić użytkownikom jak najwięcej kontekstu i wglądu do ciekawych informacji.

Google chce faworyzować oryginalne źródła informacji, które wymagają od wydawcy poświęcenia sporo czasu i wysiłku w zebraniu i przygotowaniu wartościowego artykułu lub zawartości multimedialnej. 

Wyszukiwarka otrzymała odpowiednie aktualizacje rankingu a dodatkowo zostały opublikowane zmiany we wskazówkach dla oceniających, aby móc lepiej rozpoznawać oryginalne źródła i w efekcie wyświetlać je na lepszych pozycjach. Oznacza to, że czytelnicy zainteresowani najnowszymi wiadomościami mogą znaleźć historię, od której wszystko się zaczęło, a wydawcy mogą czerpać korzyści z szerszego zapoznania się z oryginalnymi treściami.

Nie ma oczywiści bezwzględnej definicji oryginalnego źródła, ani nie ma absolutnego standardu ustalania oryginalności danego artykułu. Może to oznaczać różne rzeczy dla różnych redakcji i wydawców w różnych momentach, więc wysiłki giganta w tym zakresie będą stale ewoluować.

Zmiana wytycznych dla oceniających

Algorytmy wyszukiwarki służą do sortowania i porządkowania wszystkiego, co roboty znajdują w sieci, w taki sposób, aby pozycję dostosować odpowiednio do zapytań użytkowników. Algorytmy te składają się z setek różnych czynników, które są stale aktualizowane i ulepszane. Aby dostroić i zweryfikować algorytmy i pomóc systemom zrozumieć autorytatywność poszczególnych stron, oprócz sztucznej inteligencji, wyszukiwarce pomaga ponad 10 000 osób oceniających trafność wyszukiwań na całym świecie  – ich opinie nie zmieniają rankingu wyników, zamiast tego służą do oceny i ulepszania algorytmów w sposób, który dotyczy wszystkich wyników.

Przeczytaj także:

Fragmenty stron AMP z odpowiedziami w Google’u

Zasady, które określają ich działanie, są przedstawione w wytycznych dla osób poszukujących informacji, dokumencie publicznym, który pozwala oceniającym lepiej zrozumieć i ocenić unikalne cechy treści pojawiających się w wynikach wyszukiwania.

W skrócie: wytyczne te stanowią jasny opis tego, co Google ceni w treściach podczas ustalania rankingu strony. Wprowadzona właśnie zmiana, ma pomóc zebrać nowe opinie, dzięki czemu zautomatyzowane systemy rankingowe będą mogły lepiej wyświetlać oryginalne treści.

Aby zilustrować aktualizację, w sekcji 5.1 wytycznych, została zawarta instrukcja dla oceniających, aby używali najwyższej oceny, „bardzo wysokiej jakości”, dla oryginalnych źródeł informacji. 

Oprócz rozpoznawania poszczególnych przypadków oryginalnych źródeł na poziomie strony, Google prosi również oceniających o rozważenie ogólnej reputacji wydawcy (sekcja 2.6.1 wytycznych).

źródło: Google Keyword – Elevating original reporting in Search (Richard Gingras, V.P. News)