Udział przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie (wrzesień 2019)

Sprawdź, które przeglądarki internetowe są aktualnie najpopularniejsze i jakie mają udziały na świecie oraz w Polsce – stan na wrzesień 2019 roku.

Od 2012 roku niekwestionowanym liderem na runku przeglądarek internetowych na świecie jest przeglądarka internetowa Google Chrome, która sukcesywnie zdobywa coraz większą część tortu przeglądarek. Poniżej możesz poznać najnowsze dane dotyczące udziału przeglądarek mobilnych na świecie i w Polsce w oparciu o analizę ruchu internetowego.

Według najnowszych danych StatCounter (Browser Market Share), obejmujących urządzenia typu komputer, tablet, smartfon i konsola, Google Chrome jest zainstalowany na 64 proc. urządzeń. Na drugim miejscu znajduje się Safari (15,5%), na trzecim Firefox (4,4%), następnie w rankingu są Samsung Internet (3,49%), UC Mobile (3,46) i Opera (2,65%).

Jeśli weźmiemy pod uwagę tylko desktopy udział lidera jest bardzo zbliżony – Chrome (71%), jednak na drugim miejscu jest Firefox z udziałem 9,5%, następne na liście są: Safari (5,8%), Edge (4,7%), Internet Explorer (4,4%), Opera (2,5%).

W przypadku tylko urządzeń mobilnych, udziały podobne są do tych obejmujących wszystkie typu urządzeń: Chrome (60,8%), Safari (20,3%), Samsung Internet (6,7%), UC Mobile (6,3%), Opera (2,97%), Android (0,75%). W tym zestawieniu nie ma w ogóle Firefoxa a Safari ma silną drugą pozycję na podium.

TOP 6 przeglądarek internetowych na świecie (2009-2019)
TOP 6 przeglądarek internetowych na świecie (stan na wrzesień 2019)

Może Cię zainteresować także:

Udział przeglądarek internetowych na świecie

 

Udział przeglądarek mobilnych w Polsce (wrzesień 2019 r.)

W Polsce prym wiedzie także przeglądarka Google Chrome z udziałem aż 78%! Daleko na drugim miejscu jest Firefox z 6,7% następnie Samsung Internet (5,5%), Opera (4%), Safari (2,4%) oraz Edge (1,6%).

Na samych komputerach użycie przeglądarek internetowych w naszym krahu przestawia się następująco: Chrome (66%), Firefox (17,55%), Opera (8,5%), Edge (3,9%), Safari (2%), Internet Explorer (1,6%)

Jeżeli weźmiemy pod uwagę tylko urządzenia mobilne zestawienie przeglądarek mobilnych w Polsce wygląda następująco: Chrome (85,5%), Samsung Internet (8,8%), Safari (2,3%), Opera (1,4%), Android Browser (0,7%) oraz IEMobile (0,65).

TOP 6 przeglądarek internetowych w Polsce (2009-2019)
TOP 6 przeglądarek internetowych w Polsce (stan na wrzesień 2019)

źródła: StatCounter – Browser Market Share Worldwide (2009-2019) i Browser Market Share Poland 2009-2019