60 tysięcy smartfonów nie wróciło cało z wakacji

Zobacz,  jak bardzo Polacy niszczyli swoje smartfony podczas tegorocznych wakacji – wniosek jest jeden: odpoczynek nie sprzyja smartfon…

Uszkodzenia smartfonów po wakacjach

Firma Digital Care, dostawca programów ochrony urządzeń mobilnych, przedstawiła bilans napraw zrealizowanych w okresie wakacyjnym. Wynika z nich, że Polacy podczas urlopów niszczyli swoje telefony średnio co minutę! Łącznie w czasie letnich miesięcy firma przyjęła aż 60 tysięcy zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł.

Wakacje to czas, w którym także smartfony mają swoje pięć minut. Uwieczniają malownicze widoki w formie zdjęć, przechowują filmy z dalekich wycieczek czy pozwalają być w kontakcie z bliskimi. Okazuje się, że pełne beztroski wakacje to dla urządzeń mobilnych szczególnie trudny czas. Jako nasi nieodłączni towarzysze smartfony są w trakcie urlopów jeszcze bardziej narażone na uszkodzenia.

Według danych Digital Care, 96% Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami. Większość, bo niemal dwie trzecie z nich, używa w tym celu szkła ochronnego na wyświetlacz oraz etui. Jak się okazuje, stosowane zabezpieczenia nie są skuteczne, ponieważ prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany.

Przeczytaj również:

Jak zabezpieczyć swoje smartfony podczas wakacji?

W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na uszkodzenia – w okresie od końca czerwca do końca sierpnia firma Digital Care przyjęła 60 tys. zgłoszeń dotyczących uszkodzeń telefonów. Co ciekawe aż 82% z nich to uszkodzenia wyświetlacza, którego naprawa często jest najbardziej kosztowna. Kolejne 9% zgłoszeń dotyczyło uszkodzeń innych elementów niż ekran, a kolejne 9% – zalania.

Jak POlacy chronili swoje smartfony podczas wakacji 2019 r.?
Jak Polacy chronili swoje smartfony podczas wakacji 2019 r.?

Najdroższą wakacyjną naprawą była naprawa Samsunga Galaxy S10+ za kwotę, bagatela, 3102,25 zł. Strach pomyśleć, co by było, gdyby nie wykupiona usługa, dzięki której posiadacz smartfona nie musiał płacić za naprawę urządzenia.

Nasze doświadczenie pokazuje, że fizyczna ochrona telefonu taka jak szkło ochronne czy etui, choć ważna, nadal nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. W czasach, gdy smartfony towarzyszą nam w niemal każdej sytuacji, musimy szukać innych, bardziej efektywnych form ochrony. Tu przychodzą z pomocą usługi serwisowe i ubezpieczenia, dzięki którym użytkownicy smartfonów nie muszą martwić się naprawą, gdy coś się stanie. Z danych Digital Care jasno wynika, że coraz większą popularnością cieszą się już nie tylko podstawowe produkty ochronne obejmujące wyświetlacz, ale też wprowadzane przez nas na rynek kompleksowe produkty, które zapewniają naprawę w razie dowolnego uszkodzenia, w tym popularnego w okresie wakacji zalania. Warto też pamiętać, iż koszt dobrego etui oraz szkła ochronnego to około 150 zł, podczas gdy ceny produktów ochronnych u operatorów zaczynają się już od kilku złotych miesięcznie.  – mówi Maciej Ryszard Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Najczęstsze uszkodzenia smartfonów podczas wakacji 2019
Najczęstsze uszkodzenia smartfonów podczas wakacji 2019 (Polska)

Jeżeli chodzi o miasta, z których najczęściej zgłaszali się poszkodowani klienci niechlubny prym wiedzie Warszawa, a na kolejnych miejscach znalazły się Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków, Gdańsk i aglomeracja śląska.

Może Cię zainteresować także:

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji

źródło: informacja prasowa