Samojeżdżące autko od Sony i Yamahy dla parków rozrywki

Sony i Yamaha Motor Co. produkują samojeżdżący samochód, który jest trwalszy, wygodniejszy i bardziej inteligentny, niż poprzednie modele – pojazd ma być wykorzystywany w branży rekreacyjno-rozrywkowej.

SC-1 Sociable Cart

SC-1 Sociable Cart (Yamaha/Sony)

W 2017 roku firma Sony zaprezentowało koncepcję pojazdu Sony SC-1, który wydawał się być świetną alternatywą dla imprezowych autobusów. Najwyraźniej Sony wykorzysta ten pomysł. Firma współpracuje z Yamahą przy produkcji samojeżdżącego SC-1 Sociable Cart – rozwiniętej koncepcji zaprojektowanej do celów rozrywkowych, takich jak parki rozrywki, pola golfowe i „obiekty komercyjne”.

Nowa wersja pojazdu zmieści pięć osób zamiast trzech (i zapewnia większy komfort), działa znacznie dłużej dzięki wymiennym bateriom i wykorzystuje dodatkowe czujniki obrazu w celu lepszej oceny sytuacji na drodze.

Tak jak poprzednio, Sony uważa, że ​​czujniki eliminują potrzebę montażu szyb. Jeden 49-calowy monitor 4K wewnątrz zapewnia połączenie obrazu świata zewnętrznego z technologią rozszerzonej rzeczywistości (AR), a cztery 55-calowe wyświetlacze 4K bombardują przechodniów reklamami i innymi wyświetlanymi na samochodzie materiałami wideo.


Może Cię zainteresować także:

e-Palette samojeżdżący samochód dostawczy Toyoty

W tym samochodzie wykorzystana zostanie nawet sztuczna inteligencja (AI) do optymalizacji promocji dla osób z zewnątrz w oparciu o czynniki takie jak wiek i płeć!

Obie firmy spodziewają się użyć tego pojazdu towarzyskiego do usług w Japonii jeszcze przed końcem 2020 roku. Nie będzie on jednak dostępny w sprzedaży. Nie dlatego, że nie byłoby popytu, ale biorąc pod uwagę zawrotną prędkość maksymalną 19 km/h jest to wyłącznie autko przeznaczone do jazdy po zamkniętych obiektach, a nie do jazdy po mieście.

Przeczytaj również: Amazon testuje robota dostawczego o nazwie „Scout”

źródła: Sony – Sony and Yamaha Motor Partner to Develop Cart for Entertainment Use via Engadget 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj