Ile jest stron internetowych na świecie? (stan na sierpień 2019)

Ile obecnie dostępnych jest w internecie stron internetowych, rozumianych jako aktywne hosty, które istnieją pod osobnymi adresami IP.

Obecnie w sieci jest ponad 1,5 miliarda stron internetowych. Spośród nich aktywnych jest mniej niż 200 milionów. Kamień milowy 1 miliarda stron internetowych został osiągnięty po raz pierwszy we wrześniu 2014 r., co zostało potwierdzone przez NetCraft w październiku 2014 roku.

Liczba ta spadła następnie do mniej niż 1 miliarda (z powodu miesięcznych wahań liczby nieaktywnych stron), zanim ponownie osiągnęła stabilizację powyżej 1 miliarda od marca 2016 r. Całkowita liczba witryn znacznie wzrosła, z 900 mln w styczniu 2016 r. do 1,7 mld w grudniu 2016 r. Do 2018 roku poziom pozostał prawie niezmieniony.

6 sierpnia 1991 r. brytyjski fizyk Tim Berners-Lee w CERN-ie w Szwajcarii opublikował pierwszą w historii stronę internetową WorldWideWeb (W3). Do końca 1992 r. istniało dziesięć stron internetowych, a po tym, jak CERN udostępnił publicznie technologię W3 bezpłatnie w 1993 r., Internet stopniowo zaczął się rozrastać do wszechobecnego giganta, jakim jest dzisiaj.


Przeczytaj także: 10 stron internetowych z największą liczbą backlinków w 2018 r.

Do 1994 r. istniało prawie 3 tysiące witryn, z których jedną był młody serwis Yahoo!, pierwotnie zwany „Przewodnikiem Jerry’ego i Davida po Internecie” (oryg. Jerry and David’s Guide to the World Wide Web) – był dostępny online jako katalog stron internetowych. Zanim Google pojawiło się na scenie, istniało ponad dwa miliony stron internetowych. Jak pokazuje poniższa infografika, dziś jest ich 1,71 miliarda, a patrząc na licznik internetowych statystyk na żywo, mimo że jest niższy niż 1,76 miliarda (dane z 2017 r.), liczba ta obecnie rośnie w bardzo szybkim tempie.

Ile jest stron internetowych na świecie? (1991-2019)

Wykres: Ile jest stron internetowych na świecie? (1991-2019)

źródło: Internet Live Stats – Total number of Websites, Statista – How Many Websites Are There?

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj