Co wiemy o mobilnych graczach w 2019 roku?

Fani gier mobilnych najczęściej grają w domu (44%) oraz w komunikacji miejskiej (30%), a ponad 1/3 z nich gra tylko w darmowe gry – takie dane przynosi najnowsze badanie Mexad Games, przeprowadzone we współpracy z Mobile Institute.

Jak podaje raport „Esport w Polsce”, polscy fani gier mobilnych najczęściej grają w domowym zaciszu (44%). Często zdarza im się również grać w szkole lub na uczelni (23%) czy w pracy (21%). Co ciekawe, aż 1/3 graczy mobilnych poświęca się tej rozrywce w podróży komunikacją miejską, a co 5. gra podczas oglądania telewizji, filmów czy seriali – najczęściej zdarza się to osobom między 34 a 44 rokiem życia.

Fani gier mobilnych grają głownie w gry darmowe

Ponad 1/3 Polaków grających w gry na urządzeniach mobilnych pobiera tylko darmowe gry (37%). Co 5 płaci za gry od 5 do 10 zł (21%), a co 10 od 30 do 40 zł. Kwotę wyższą niż 50 zł byłoby w stanie zapłacić tylko 7% graczy.

Potencjał graczy mobilnych coraz większy

Liczba graczy mobilnych z roku na rok rośnie. Raport Newzoo wskazuje, że w ubiegłym roku w Polsce wydatki na gry mobilne stanowiły 216 mln złotych (prawie 150 mln wygenerowały gry mobilne na smartfony, a 58 mln – gry na tablety). Stanowi to aż 40% łącznych wydatków na gry wideo w naszym kraju, a liczba ta plasuje nasz kraj na 8 miejscu w Europie.

W jakich okolicznościach najczęściej grasz na smartfonie?
W jakich okolicznościach najczęściej grasz na smartfonie?

Aby zacząć grać w gry mobilne jedyne czego potrzebujemy to smartfon lub tablet, dlatego bariera wejścia jest tutaj bardzo niska. Dodatkowo jest to rozrywka, którą można mieć zawsze przy sobie i która idealnie zapełni nawet 5 czy 10 minutowe przerwy w ciągu dnia. Portfolio gier mobilnych jest również bardzo szerokie. W sklepach znajdziemy zarówno łamigłówki, gry logiczne, zręcznościowe, jak i RPG, gry akcji, np. Fortnite czy wyścigowe.

Ile jesteś w stanie zapłacić za grę mobilną?
Ile jesteś w stanie zapłacić za grę mobilną?

– W Google Play liderem rankingu jest gra Mr Bullet z gatunku łamigłówek, a w App Store układanki – Neon Splash i Pack Master. Każdy, bez względu na wiek, płeć czy zainteresowania może znaleźć taką produkcję, która go wciągnie, dlatego też gry mobilne mają dzisiaj tak duży potencjał, także marketingowy. Umiejętna ekspozycja marki czy produktu w ekosystemach gier mobilnych pozwala dotrzeć do naprawdę szerokiego spektrum grup docelowych, a co najważniejsze, naprawdę ich zaangażować – podsumowuje Arkadiusz Miegoń, wiceprezes Mexad Games.

źródło: informacja prasowa