[App Store] LEGO: zaczęło się od kaczki…

Zabawki Grupy LEGO sprawiają dzieciom radość już od prawie stu lat. Od początku działalności firma przeszła wiele zmian i choć specjalizuje się w produkcji klocków, w dobie globalnego dostępu do internetu wkracza na prężnie rozwijający się rynek rozrywki mobilnej, tworząc gry oraz aplikacje dla użytkowników w każdym wieku.

Głębsze spojrzenie: LEGO zaczęło się od kaczki

Mimo że nazwa LEGO zazwyczaj kojarzy się z klockami, historia przedsiębiorstwa zaczęła się od drewnianej kaczki, którą w pierwszej połowie lat 30. XX wieku wystrugał pewien cieśla. Od początku swojej działalności Ole Kirk Christiansen kierował się mottem „zadowalamy się tylko tym, co najlepsze”. Christiansen zaczął od produkcji przedmiotów użytku domowego, ale kiedy jego firmę dotknął wielki kryzys gospodarczy, postanowił produkować drewniane zabawki. Oczywiście nadal dbał przy tym o najwyższą jakość. Tak właśnie powstało LEGO.

Nazwa marki  LEGO stanowi skrót od duńskiego zwrotu „leg godt”, czyli „baw się dobrze”. Formułując nazwę firmy, Christiansen nie wiedział jednak, że słowo „lego” to także łaciński czasownik oznaczający „składać” — który zadziwiająco dobrze pasuje do współczesnych produktów przedsiębiorstwa.

Po 25 latach działalności firma zaczęła sprzedawać popularne klocki, a w 1958 roku syn Christiansena, Godtfred Kirk Christiansen, złożył wniosek patentowy dotyczący współczesnych klocków. Do dzisiaj w domu LEGO w duńskim Billund znajdują się oryginalne formy odlewnicze oraz drewniane zabawki. Jeśli kiedyś odwiedzisz to miejsce, skorzystaj z aplikacji towarzyszącej, z której dowiesz się przed wizytą, jakie atrakcje Cię tam czekają. Po zakończeniu wycieczki znajdziesz tam także filmy i zdjęcia z Twojego pobytu — wystarczy podać swój numer gościa.



W latach 90. ubiegłego stulecia Grupa LEGO musiała stawić czoło nowym wyzwaniom. W tamtym czasie firma po raz pierwszy odnotowała stratę, więc przedsiębiorstwo musiało znaleźć sposób na zaoferowanie klientom czegoś więcej. Wówczas powstał pomysł udzielenia licencji na postacie firmom zewnętrznym. Połączenie marek LEGO i Star Wars™zaowocowało licznymi znakomitymi grami, które zdobyły serca wielu fanów.

Oto nowa gra „LEGO® Tower” na iOS-a i Androida

Obecnie App Store jest domem dla licznych gier i aplikacji z serii LEGO. Na przykład w aplikacji LEGO® TV znajdziesz filmy oraz najnowsze informacje ze świata klocków. Z kolei uwielbiane przez widzów z całego świata filmy z serii LEGO® PRZYGODA można oglądać zarówno na małym, jak i dużym ekranie.

Niedawno Grupa LEGO wykonała krok milowy, tworząc LEGO® Life, czyli platformę poświęconą LEGO. Dzięki niej możesz chwalić się swoimi dziełami przed innymi, tworzyć awatary oraz przeglądać fantastyczne projekty innych fanów klocków.

Nie ma żadnego innego serwisu społecznościowego, który umożliwia dzielenie się zdjęciami przeznaczonymi także dla najmłodszych — wyjaśnia Robert Lowe, dyrektor ds. rozrywki dla dzieci. — Media społecznościowe stanowią źródło inspiracji. Dlatego stworzyliśmy LEGO Life, aby dzieci mogły w bezpiecznym miejscu czerpać inspirację od innych użytkowników.

Jednak LEGO Life to nie tylko źródło inspiracji. To także platforma, gdzie najmłodsi mogą tworzyć katalog instrukcji budowania. Na początku w aplikacji znajdziesz prawie 100 instrukcji. Jako budowniczy decydujesz, od którego etapu składania klocków zaczniesz — a kiedy ukończysz wybrany etap budowy, otrzymasz gratulacje.

Sklep LEGO® Wear Store ze Snapcode’em, a reszta w wirtualnej rzeczywistości

Grupie LEGO zależy na dotrzymywaniu kroku rozwijającej się branży rozrywki cyfrowej. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej możliwe jest połączenie dwóch światów — prawdziwego i wirtualnego. Murray Andrews, dyrektor ds. cyfryzacji, który pracuje nad aplikacją LEGO® Hidden Side™, nazywa ten produkt mieszanką rzeczywistości fizycznej i wirtualnej. Firmie zależy na zagwarantowaniu fanom zupełnie nowej formy rozrywki łączącej dwa światy, które nadal mogą jednak istnieć niezależnie.

LEGO Hidden Side to jeden z najnowszych pomysłów, które można odkryć w App Store i sklepach LEGO. Jest to zupełnie nowatorski projekt, który Murray nazywa „wymagającą, ale niepowtarzalną szansą”.

W grze wcielisz się w dwóch vlogerów, którzy zaczynają łowić duchy z pomocą profesor J.B. i jej aplikacji. Dzięki stworzonemu przez nią narzędziu młodzi bohaterowie mogą na własne oczy zobaczyć duchy i samodzielnie je łapać!

Choć dzięki ARKit klocki z serii LEGO Hidden Side potrafią ożyć, gracze mogą uruchomić dostępne w aplikacji gry nawet wtedy, gdy nie posiadają żadnego zestawu zabawek. Pamiętaj jednak, że bez klocków w grze możesz wcielać się wyłącznie w złe duchy lub je łapać. Dobrych protagonistów znajdziesz z kolei w fizycznych zestawach zabawek. Jeżeli jednak połączysz klocki z aplikacją, wejdziesz do dwóch światów naraz — dosłownie.

LEGO Hidden Side to pierwszy z wielu innowacyjnych produktów LEGO dostępnych w App Store, który gwarantuje fantastyczną zabawę w obu rzeczywistościach oraz nieznane dotąd przeżycia — mówi Sean McEvoy, wicedyrektor ds. gier cyfrowych.

Grupie LEGO zależy na tym, by prawdziwe klocki nadal gwarantowały fanom mnóstwo dobrej zabawy, ale jednocześnie skrupulatnie poszukuje nowych form rozrywki dla młodszych pokoleń budowniczych. Dlatego nie możemy doczekać się tego, co przyniesie przyszłość!

źródło: informacja App Store Polska

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj