Z Netlfixa korzysta już ponad 150 mln subskrybentów

Serwis streamingowy Netflix ma już ponad 150 mln płatnych subskrybentów, ale przyrost liczby nowych użytkowników zaczął zwalniać.

Liczba subskrybentów serwisu Netflix (2Q 2019)
Liczba subskrybentów serwisu Netflix (2Q 2019)

Pomimo, że liczba subskrybentów netto serwisu Netflix spadła do najniższego poziomu od trzech lat, lider rynku przesyłania strumieniowego wideo osiągnął kolejny kamień milowy w minionym 2. kwartale 2019 roku: 150 milionów płatnych abonentów.

Wall Street uważnie obserwuje wzrost liczby abonentów Netflixa, ponieważ ogromne inwestycje firmy w treści, zarówno licencjonowane, jak i produkowane samodzielnie, będą się opłacać tylko w dłuższej perspektywie, jeśli globalna baza abonentów osiągnie określony rozmiar.

Powyższy wykres pokazuje wzrost liczby abonentów Netflixa od 2012 roku, dobrze ilustrując, że ekspansja międzynarodowa serwisu była głównym motorem wzrostu w ostatnich latach.

Może Cię zainteresować także: Liczba użytkowników serwisów VOD w Polsce (styczeń 2019)

Tempo wzrostu subskrybentów Netflixa spada

Wzrost liczby abonentów Netflixa w drugim kwartale 2019 r. był znacznie niższy od oczekiwań, ponieważ baza abonentów usługi strumieniowej w USA zmniejszyła się po raz pierwszy od 2011 roku.

Jak ilustruje poniższy wykres, wzrost Netflixa w ostatnich latach coraz bardziej przenosił się na rynki międzynarodowe, ponieważ gigant strumieniowania rozszerzył się na coraz więcej krajów na całym świecie. Jednak w ostatnim kwartale gwałtownie spadła również liczba międzynarodowych abonentów, co wielu obserwatorów przypisuje małej liczbie ciekawych premier w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Wzrost liczby subskrybentów serwisu Netflix (2Q 2019)
Wzrost liczby subskrybentów serwisu Netflix (2Q 2019)

Na świecie Netflix ma aż 91,5 miliona użytkowników, którzy obecnie stanowią 60 proc. płatnych abonentów serwisu, w porównaniu do 40 proc, zaledwie trzy lata temu.

Zobacz także:

Netflix ma już ponad 100 mln subskrybentów

Wall Street uważnie obserwuje wzrost liczby abonentów Netflix, ponieważ bieżące inwestycje firmy w treści, zarówno licencjonowane, jak i produkowane samodzielnie, będą się opłacać tylko w dłuższej perspektywie, jeśli jej globalna baza abonentów będzie nadal rosła. W bieżącym kwartale Netflix oczekuje, że wzrost liczby abonentów wzrośnie, prognozując 7 milionów dodatków płatnych na całym świecie do końca września.

źródła: Statista (1) (2)