Świętuj 50-lecie eksploracji kosmosu w Google Earth

W tym tygodniu przypada 50. rocznica historycznej misji Apollo 11, dzięki której człowiek po raz pierwszy postawił nogę na Księżycu – aby uczcić to osiągnięcie Google Earth przygotowało specjalne materiały w swoim serwisie.

Apollo 11 w Google Earth (50-lecie eksploracji kosmosu)

Dzięki nowej sekcji Google Earth możesz dołączyć do NASA, aby dowiedzieć się jak przygotowywano misję Apollo 11 na długo przed 16 czerwca 1969 roku.

Google udostępniło również nowy sposób eksploracji Księżyca w Google Earth Studio, narzędziu do animacji zdjęć satelitarnych Google Earth i zdjęć 3D. Od dzisiaj można tworzyć animacje Księżyca i Marsa za pomocą narzędzia – otwiera to zupełnie nowe możliwości twórcom wideo. Wystarczy wybrać menu Świat z nowej strony projektu lub przejść do strony ustawień projektu, aby rozpocząć tworzenie własnych animacji.

Wreszcie, Google uhonorowało 10 ikonicznych odkrywców kosmosu – mężczyzn, kobiety i roboty, którzy rozwinęli nasze rozumienie świata poza naszą planetą poprzez badania i podróże kosmiczne. Kiedy już myślisz, że jesteś gotowy, aby dowodzić własną misją, sprawdź swoją wiedzę w specjalnie przygotowanym quizie kosmicznym.

Wskazówki: Francuzi jako pierwsi wysłali w kosmos kota o imieniu Félicette, Jurij Gagarin to pierwszy człowiek w kosmosie, Mae Jemison to pierwsza afroamerykańska kobieta w kosmosie, Sally Ride to pierwszy astronauta LGBTQ podróżujący w kosmosie, Carl Sagan – astrofizyk, który pomógł popularyzować naukę poprzez swój serial telewizyjny „Kosmos: Osobista podróż”.

Więcej na stronie: goo.gle/apollo11countdown.

Może Cię zainteresować także:

NASA otworzyło stację kontroli misji Apollo 11 z 1969 roku

źródło: Google Blog