Pierwsze 3 doby od premiery, gra „Dr Mario World” firmy Nintendo odnotowała 2 miliony instalacji na całym świecie oraz zarobiła już 100 000 dolarów, dzięki płatnościom w aplikacji.
Piąta gra mobilna od Nintendo zatytułowana Dr. Mario World, jest dostępna od 10 lipca br. Według danych Sensor Tower Store Intelligence wynika, że w ciągu pierwszych 72 godzin tytuł ten został pobrany przez ponad dwa miliony graczy z całego świata.
Ponadto, pierwsze szacunki wskazują, że przez pierwsze 3 dni gracze wydali ponad 100 000 USD na zakupy w aplikacji.
Poniższy wykres ilustruje, jak w ciągu pierwszych 72 godzin Dr .Mario World plasuje się na tle czterech poprzednich mobilnych gier Nintendo w tym samym okresie – zarówno pod względem wydatków brutto, jak i liczby instalacji.
Może Cię zainteresować także:
Najpopularniejsze i najbardziej dochodowe gry i aplikacje mobilne w 2018 roku
Przychody z gier mobilnych Nintendo (pierwsze 72 godziny)
Z poniższych danych wynika, że łączna liczba pobrań gry Dr. Mario World w ciągu pierwszych trzech dni dostępności stanowi około połowę pobrań Super Mario Run 4,3 mln (tylko na platformie Apple w momencie premiery gry) i Fire Emblem Heroes (4,9 mln) – porównując te same rynki. Dr Mario World jest obecnie dostępna tylko na części globalnych rynków. Ponadto łączna wartość wynosi jedną trzecią Animal Crossing: Pocket Camp (ok. 6 mln). Gra została zainstalowana z kolei na prawie 7 razy więcej urządzeń niż Dragalia Lost, ale tytuł ten pojawił się na zaledwie pięciu rynkach, z których największy to Japonia i Stany Zjednoczone.
Wydaje się, że premiera Dr. Mario World pod względem pobrań nie jest zaskakująca, biorąc pod uwagę, że nie jest to jedna z najlepszych serii Nintendo, w porównaniu do Super Mario, Fire Emblem czy Animal Crossing. Prawdą jest również, że tytuł nie był tak samo mocno promowany jak poprzednie tytuły.
Przychody są porównywalne do innych tytułów liderów gatunku
Analizując dotychczasowe przychody z gry Dr. Mario World, widzimy, że jest to najniższy dochód z mobilnych wersji Nintendo w tym momencie w oknie startowym. Szacuje się go 100 000 dolarów. Dla porównania, Fire Emblem Heroes zarobiło 11,6 mln dolarów na tych samych rynkach w tym okresie, podczas gdy pięć rynków Dragalii Lost wygenerowało 250 000 dolarów w ciągu pierwszych 72 godzin.
Należy zaznaczyć, że także model zarobkowy gry Dr. Mario World znacznie różni się od poprzednich tytułów Nintendo (np. okres próbny w Super Mario Run i mechanika Fire Emblem Heroes).
Monetyzacja nowego tytułu jest bardziej zbliżona do innych tytułów z szerszej gamy gier logicznych, takich jak najnowsze wydanie Candy Crush Saga. W porównaniu z tytułem Kinga, Dr. Mario World generując około 73 proc. przychodu brutto jaki ma Friends Saga w wysokości 137 000 dolarów (w pierwsze 3 dni na tych samych rynkach).
źródło: Sensor Tower – Nintendo’s Dr. Mario World Starts Strong for Its Genre with 2 Million Installs and $100,000 Spent in 72 Hours