W pierwszym kwartale 2019 roku iPad w dalszym ciagu jest najpopularniejszym tabletem na świecie a Apple liderem sprzedaży tych urządzeń.

Google wycofuje się ze swoich ambicji związanych ze sprzętem tabletowym, anulując wydanie dwóch oczekiwanych tablety i przypisując je do innych projektów. Po dwóch niezależnych raportach dotyczących decyzji Google’a o koncentracji na laptopach Pixelbook, wiceprezes firmy Rick Osterloh z firmy Devices & Services potwierdził pogłoski na Twitterze. „Zespół HARDWARE Google’a skupi się wyłącznie na budowaniu laptopów”.
Oprócz faktu, że producenci tabletów z systemem Android będą się czuli uspokojeni dzięki zaangażowaniu Google w tablety po stronie oprogramowania, branża prawdopodobnie nie będzie zaskoczona wiadomością o wyjściu Google’a z runku sprzętowego.
Gigant wyszukiwania nigdy nie odegrał znaczącej roli na rynku tabletów, który od lat jest zdominowany przez Apple’a i iPada.
Przeczytaj także: Apple wciąż na szczycie kurczącego się rynku tabletów
Jak wynika z powyższego wykresu, opartego na danych z Strategy Analytics, Apple zwiększyło swój udział w rynku do 27,1 proc. w pierwszym kwartale 2019 roku, wyprzedzając Samsunga (13,1 proc.), Huaweia (9,6 proc.), Amazona (8,3 proc.) i Lenovo (4,2 proc.).
Przeczytaj także:
źródło: Statista – Apple Extends Its Lead in the Tablet Market