Apple zwiększa swoją przewagę na rynku tabletów (1Q 2019)

W pierwszym kwartale 2019 roku iPad w dalszym ciagu jest najpopularniejszym tabletem na świecie a Apple liderem sprzedaży tych urządzeń.

Apple liderem na rynku tabletów (1Q 2019) Apple liderem na rynku tabletów (1Q 2019)

Google wycofuje się ze swoich ambicji związanych ze sprzętem tabletowym, anulując wydanie dwóch oczekiwanych tablety i przypisując je do innych projektów. Po dwóch niezależnych raportach dotyczących decyzji Google’a o koncentracji na laptopach Pixelbook, wiceprezes firmy Rick Osterloh z firmy Devices & Services potwierdził pogłoski na Twitterze. „Zespół HARDWARE Google’a skupi się wyłącznie na budowaniu laptopów”.

Oprócz faktu, że producenci tabletów z systemem Android będą się czuli uspokojeni dzięki zaangażowaniu Google w tablety po stronie oprogramowania, branża prawdopodobnie nie będzie zaskoczona wiadomością o wyjściu Google’a z runku sprzętowego.

Gigant wyszukiwania nigdy nie odegrał znaczącej roli na rynku tabletów, który od lat jest zdominowany przez Apple’a i iPada.

Przeczytaj także: Apple wciąż na szczycie kurczącego się rynku tabletów

Jak wynika z powyższego wykresu, opartego na danych z Strategy Analytics, Apple zwiększyło swój udział w rynku do 27,1 proc. w pierwszym kwartale 2019 roku, wyprzedzając Samsunga (13,1 proc.), Huaweia (9,6 proc.), Amazona (8,3 proc.) i Lenovo (4,2 proc.).

Przeczytaj także:

Sprzedaż iPadów od 2010 do 2018 roku

źródło: Statista – Apple Extends Its Lead in the Tablet Market