Wysyłki Apple Watcha w 2018 r. wzrosły o 22% – Apple nie ma sobie równych!

Apple Watch jest niewątpliwym liderem na rynku smartwatchów – odnotowano aż 22-proc. wzrost wysyłek tych urządzeń w 2018 r. dzięki popularności Series 4.

Według najnowszych danych Global Counterpoint Tracker Tracker, wysyłki Apple Watch wzrosły o 22% w 2018 r., a duży udział miał najnowszy model smartwatcha Apple Watch Series 4, który zadebiutował w zeszłym roku.

Z danych wynika, także, że Apple Watch Series 4 był najlepiej sprzedającym się modelem w 2018 roku, mimo że był dostępny tylko przez jedną czwartą analizowanego okresu.

Analityk Counterpoint Research Satyajit Sinha powiedział, że przesyłki Apple Watch wzrosły o 22% w 2018 roku. Sprzedano 11,5 mln sztuk, co czyni go najlepiej sprzedającym się modelem w minionym roku. Wierzymy, że jego sukces był spowodowany skupieniem się na funkcjach związanych ze zdrowiem, takich jak EKG i wykrywaniu upadków.

Apple Watch Series 3. jest z kolei drugim najpopularniejszym modelem smartwatcha w 2018 roku. Udział Apple’a  w rynku smartwatchów stopniowo maleje, ponieważ liczba graczy rośnie, ale firma z Cupertino nadal dominuje z 37-proc. udziałem w rynku. Na drugim miejscu jest Imoo na poziomie 10%, następnie Samsung z udziałem na poziomie 9%.

Według szacunków z początku 2019 roku, udział firmy Apple spadnie o jeden punkt procentowy w tym roku. Counterpoint wskazuje także, że 5 najlepszych modeli smartwatchów stanowiło prawie połowę (48%) całej sprzedaży w minionym roku. Trzy z pięciu najlepszych modeli pochodziły od Apple’a:

Oto TOP 5 najlepiej sprzedających się modeli smartwatchów:

  1. Apple Watch Series 4
  2. Apple Watch Series 3
  3. Fitbit Versa
  4. Imoo Z3
  5. Apple Watch Series 2
Wysyłki smartwatchów (2017, 2018 i 1q 2019 r.)
Wysyłki smartwatchów (2017, 2018 i 1Q 2019 r.)

Szacowanie sprzedaży jest dość trudne, zważywszy, że przesyłki Apple Watcha są ściśle strzeżoną tajemnicą, a badania kanałów sprzedaży są jedyną wskazówką. Dane szacunkowe od Counterpoint i IDC zdecydowanie różnią się pod wieloma względami – ta druga firma daje Apple’owi 27,4% udziału, a Samsungowi piąte, a nie trzecie miejsce. Ale obie firmy zgadzają się co do jednego – Apple Watch jest najpopularniejszym urządzeniem w tej kategorii wearables.

IDC przewiduje, że Apple Watch będzie nadal dominować na rynku smartwatchów. Inteligentne słuchawki będą coraz bardziej zyskiwały na znaczeniu!

Uruchomienie systemu watchOS 6 prawdopodobnie zmusi właścicieli starszych Apple Watchów do zakupu nowszych modeli!

Może Cię zainteresować także:

Smartwatche coraz popularniejsze, Apple liderem na rynku (1Q 2019)

źródło: Counterpoint – Global Smartwatch Tracker Q1 2019 via 9TO5Mac