Amazon zepchnął z podium Apple’a w rankingu BrandZ 2019

Sprawdź listę najcenniejszych markę 2019 roku według rankingu TOP 100 BrandZ 2019, przygotowanym przez Kantar Millward Brown.

Pierwsza 10 rankingu BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands 2019

Według niedawno opublikowanego rankingu „Top 100 Most Valuable Global Brands 2018”, firma, która może pochwalić się największą wartością swojej markę, jest obecnie Amazon. Wartość giganta szacowana jest na 315,5 mld dolarów!

Choć zestawienie najcenniejszych marek BrandZ przygotowywane jest od 2006 roku, to na podium walczyły głównie Apple i Google, w tym roku skorzystał ten trzeci. 

Amazon znalazł się po raz pierwszy na szczycie tej konkretnej listy. Tuż za nim znajduje się Apple o wartości 309, 5 mld USD. Pierwsza piątkę zamykają kolejno Google (309 mld USD), Microsoft (251 mld USD)  i Visa (177,9 mld USD).


W rzeczywistości w pierwszej dziesiątce dominują firmy technologiczne, które są amerykańskimi markami. Dwoma wyjątkami są chińskie firmy Alibaba (131,2 mld USD) na 7. pozycji oraz Tencent (130,8 mld USD), który uplasował się tuż za Alibabą na 8. pozycji.

TOP 10 najcenniejszych marek na świecie w rankingu BrandZ 2019:

  1. Amazon 315 mld USD
  2. Apple 309 mld USD
  3. Google 309 mld USD
  4. Microsoft 251 mld USD
  5. Visa 177 mld USD
  6. Facebook 159 mld USD
  7. Alibaba 131 mld USD
  8. Tencent 130 mld USD
  9. McDonald’s 130 mld USD
  10. AT&T 108 mld USD

TOP 50 najcenniejszych marek na świecie wg rankingu BarandZ 2019:

BrandZ 2019 TOP 50

TOP 50 BrandZ 2019

Pod tym linkiem, możesz obejrzeć pełną wersję raportu BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands 2019.

Sprawdź także: 

Apple tuż za Google’em w czołówce rankingu BrandZ TOP 100 2018

źródła: Statista – The World’s Most Valuable Brands 2019, BrandZ – BrandZ Global Top 100 Most Valuable Brands 2019

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj