Poczta Polska i SwipBox uruchamiają nową metodę dostawy w Biedronce

Poczta Polska nawiązała współpracę z duńskim dostawcą urządzeń i software’u do odbioru przesyłek kurierskich SwipBox, który od maja 2018 r. rozwija sieć agnostyczną zlokalizowaną już w prawie 150 sklepach Biedronka.

Michał Czechowski ze Swipbox

W ramach współpracy, klienci krajowego giganta będą mieć do dyspozycji automaty zlokalizowane w Biedronkach i placówkach pocztowych w kluczowych ośrodkach miejskich w Polsce.

SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software’owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Oddziały SwipBox zlokalizowane są w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach.

– Oferta SwipBox to odpowiedź na znaczny wzrost popytu na zautomatyzowane punkty odbioru. Nasze rozwiązanie jest popularne wśród konsumentów nie tylko ze względu na wygodę odbioru, ale także zmniejszenie kosztów samej dostawy, co w efekcie przynosi korzyści całemu polskiemu rynkowi e-commerce. Cieszymy się, że możemy wraz z Pocztą Polską rozbudowywać sieć naszych automatów, dając uczestnikom rynku możliwość wyboru najlepszego dla nich rozwiązania – powiedział Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.

Przeczytaj także: Mitto+ odpowiedź na niszę w rynku usług kurierskich

Potencjał obsługi rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) przedsiębiorstwa państwowego określany jest na blisko miliard złotych rocznie. W perspektywie do 2023 r., Poczta Polska planuje zwiększyć dwukrotnie swoje przychody w tym segmencie. Spółka szacuje, że w ciągu najbliższych kilku lat łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej.

Klienci Poczty Polskiej w grudniu 2018 r. korzystali z usługi Odbiór w PUNKCIE dwa razy częściej niż przed rokiem. Co piąta paczka była odbierana w ten sposób. W ubiegłym roku było ich o prawie 60% więcej niż w 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej 150%.

Swipbox - urządzenia do przesyłek kurierskich

Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają i przyspieszają obsługę przesyłek. Naturalną konsekwencją rozwoju oferty jest optymalizacja pierwszej i ostatniej mili, dzięki usłudze oferowanej przez firmę SwipBox – powiedział Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

W ramach pilotażowego projektu, SwipBox udostępni Poczcie Polskiej 200 automatów do odbioru przesyłek zlokalizowanych między innymi zarówno w sklepach Biedronka, jak i w placówkach pocztowych. Urządzenia są ustawione wewnątrz poszczególnych punktów odbioru, a klienci mogą z nich korzystać w godzinach działania placówek.

Szafa Swipbox

– W naszych sklepach obecnie działa blisko 150 maszyn paczkowych. Dodanie nowych urządzeń w kolejnych kluczowych lokalizacjach da jeszcze większej liczbie klientów Biedronki możliwość skorzystania z usługi odbioru paczki podczas codziennych zakupów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie naszych klientów tym rozwiązaniem, które jest po prostu komfortowe, bo pozwala oszczędzić czas – powiedział Michał Szlęzak, zarządzający działem nieruchomości w sieci Biedronka.

Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym operuje duńska firma SwipBox, obsługująca urządzenia do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach na całym świecie.

Może Cię zainteresować także: 

Na Poczcie Polskiej Prima Aprilis jest 3 kwietnia…

źródło: informacja prasowa